28.000 virksomhedskunder hos SAS får flere fordele

SAS har indgået en partnerskabsaftale med The Carlson Rezidor Group, der giver 28.000 virksomheder i loyalitetsprogrammet SAS Credits mulighed for at optjene ‘credits’ på hoteller i Europa og Mellemøsten.

Hos SAS har man det succesfulde personlige loyalitetsprogram SAS EuroBonus, der i dag fylder 20 år.

Men der er også bonus og rabatter til virksomhedskunderne gennem SAS Credits, der er et særligt loyalitetsprogram for små og mellemstore virksomheder. SAS Credits blev lanceret i 2009, og i dag har 28.000 virksomheder en aftale, hvor der kan optjenes ‘credits’ ved flyrejser hos SAS og partnere.

Disse mange virksomheder får nu mulighed for at optjene ‘credits’, når medarbejderne overnatter på Rezidor-kædens Radisson Blu eller Park Inn hotelleri Europa og Mellemøsten. De optjente ‘credits’ kanenten ombyttes til gratis flyvninger eller e-gavekort til Rezidor.

Hos SAS og Rezidor hævder man, at parnerskabet er sat i værk for at hjælpe kunderne med at sænke rejseudgifterne.

“SAS Credits er helt unikt i luftfartsindustrien og utrolig højt værdsat af små og mellemstore virksomheder. Med Rezidor som ny partner vil vores medlemmer opleve, at de får flere muligheder for at optjene credits samtidig med, at de kan sænke rejseudgifterne,“ siger koncernchef Rickard Gustafson, SAS.

Rezidor samarbejder allerede med SAS omkring EuroBonus, hvorigennem der genereres mere end 300.000 overnatninger om året, mens SAS Credits-medlemmer totalt set repræsenterer en million overnatninger om året.

Op til 4 procent rabat
SAS Credits programmet er grundlæggende bygget op efter en model, hvor virksomheden kan optjene ‘credits’, der omsættes til et beløb, der indsættes på en konto. Én ‘credit’ svarer til 1 krone at rejse for.

De optjente ‘credits’ modsvarer rabatter på mellem 2 og 4 procent. På SAS-ruterne vil der typisk være en rabat på 2 procent på Economy Class, mens rabatten vil være 4 procent på højere serviceklasser som Economy Extra og Business Class.

Udover SAS og datterselskaberne Blue1 og Widerøe kan der også optjenes ‘credits’ hos syv forskellige partnerselskaber. Disse selskaber er Lufthansa, SWISS, Austrian, Air Canada, United, ANA og Skyways.

Eneste betingelse for at opnå rabatten er, at der indsættes en særlig CMP-kode (Company Mandatory Prefix) i bookingen. Selvom der optjenes SAS Credits vil der dog stadig blive godskrevet EuroBonus point på rejserne.