Ved en stor begivenhed i Seoul har Korean Air præsenteret en helt ny og moderne virksomhedsidentitet. Flyselskabet har blandt andet udviklet en helt ny bemaling af flyene.
Korean Air, der ligesom SAS er med i SkyTeam, har løftet sløret for et helt nyt design af virksomhedens profil udadtil.
Den nye virksomhedsidentitet blev vist frem ved en stor begivenhed med navnet ”Rising Night” i en af flyselskabets hangarer i Seoul tirsdag 11. marts. Der var inviteret cirka 1.000 gæster – herunder medarbejdere, brancheledere og medierepræsentanter.
Korean Airs Taegeuk-symbol er blevet moderniseret med en dybblå farve, og det afspejler flyselskabets arv og omfavner moderne æstetik, lyder det. Herudover er selve navnet, ”KOREAN AIR”, ved siden af Taegeuk-symbolet blevet fornyet ud fra en raffineret visuel identitet.
’Det opdaterede logo stemmer overens med moderne og globale minimalistiske branding-trends, samtidig med at flyselskabets særprægede identitet bevares,’ lyder det.
Elegant og moderne design
Som en del af fornyelsen af den nye identitet har Korean Air også lanceret ny bemaling af selskabets fly. Ved begivenheden i Seoul blev en Boeing 787-10 Dreamliner afsløret med det nye livery, og dagen efter gik det i luften på ruten til Tokyo.
Korean Airs nye bemaling indeholder ”KOREAN” skrevet med fed skrift på det forreste af flyet. Navnelogoet og Taegeuk-symbolet er blevet forstørret i forhold til det tidligere design for en større visuel effekt.
Den karakteristiske himmelblå farve er bevaret, og herudover er det lysegrå bælte hen over skroget blevet erstattet af en glat, flydende kurve, der skaber et mere elegant og moderne look.
Første design-ændring i over 40 år
Walter Cho, bestyrelsesformand i Korean Air, fortæller i forhold til fremtiden, at selskabet er forpligtet til mere end blot transport, men at det er vigtigt at forbinde mennesker og kulturer via luftvejen.
”Med den fulde integration af Asiana Airlines er vores rolle som Koreas nationale flyselskab blevet endnu mere betydningsfuld. Vi vil samle vores ekspertise, forfine vores styrker og forene kulturer for at skabe en innovativ, uovertruffen flyselskabsoplevelse,” siger han.
Det er første gang siden 1984, at Korean Air ændrer udseendet af sit brand. Det nye design vil løbende blive indfaset på tværs af fly, inflight-services og vigtige kundeinteraktionspunkter.
Relaterede artikler:
Officielt: Korean Air køber Asiana