Cannes-bronzeløver til Spies-reklamefilm

Ved den 57. udgave af Cannes Lions International Advertising Festival i Cannes fik to Spies-reklamefilm ‘bronze-løver’ i kategorien bedste reklamefilm indenfor rejser og turisme.

Den verdensberømte filmfestival i Cannes afholdes hvert år i maj måned. Her uddeles der sædvanen tro ‘palmer’ til de bedste film.

Men også reklamebranchen har en årlig filmfestival i Cannes. Den hedder Cannes Lions International Advertising Festival, og her uddeles der ‘løver’. På den netop afholdte festival fra 20. – 26. juni var tre film shortlistede i kategorien “Travel, Transport & Tourism“.

Heraf var to Spies-reklamefilm, der begge er optaget på Phuket i Thailand. Hovedrollerne spilles af skuespillere,der har medvirket i den amerikanske gangsterserie “The Sopranos“.

“Vi er selvfølgelig både glade og stolte. Vi har tidligere testet at filmene fungerer her i Danmark, men nu får de altså også international anerkendelse. Filmene er en naturlig fortsættelse af vores meget indarbejdede koncept ”Ferier du ikke vil hjem fra” og vi kan med glæde løbende konstatere – især i forskellige satiriske sammenhænge – at danskerne har taget konceptet til sig. Prisen er samtidig et godt bevis på, at det belønnes, når man som annoncør tør skille sig ud og lave noget, der er lidt anderledes”,udtaler direktør i Spies, Jan Vendelbo.

Spies-filmene er instrueret af Nicolas Winding Refn og produceret af Gobsmack Production og reklamebureauet Robert/Boisen & Likeminded

Link: Mr. Jensen (videofilm)