Der serveres champagne på Premium Economy med Singapore Airlines. (Foto: SIA | PR)

Forbedret produkt mellem København og Singapore

Fra starten af sommertrafikprogrammet vil Singapore Airlines opgradere sit Premium Economy-produkt med et forbedret udbud af mad og drikke samt nyt amenity kit.

I øjeblikket er det muligt fem gange om ugen at flyve fra København til Singapore med Singapore Airlines, og fra den 1. juli bliver der atter daglige flyvninger.

Det er ikke den eneste nyhed, som Singapore Airlines har for det kommende sommertrafikprogram. Selskabet har også opgraderet sit såkaldte Premium Economy-produkt, der er en serviceklasse mellem Business Class og Economy Class.

Der har været Premium Economy Class hos Singapore Airlines siden 2015, hvor det hidtil har været ekstra bekvemmelighed, øget komfort og mere personlig plads, der har været det afgørende salgsparameter.

Nu er turen kommet til madoplevelsen, der vil blive opgraderet fra den 31. marts, og derudover bliver der også et nyt amenity kit til rådighed for de rejsende i denne serviceklasse. Det glæder Jagdish Bhojwani, der er General Manager for Singapore Airlines i Norden. 

”Vores Premium Economy Class har været populær blandt vores passagerer siden lanceringen i 2015, takket være den ekstraordinære komfort og rummelighed, flyklassen tilbyder. Vi stræber altid efter at forbedre og forny vores rejseoplevelse, og de nye forbedringer og produktnyheder i Premium Economy er resultatet af feedback og ønsker fra vores kunder. Jeg ser frem til at introducere de rejsende fra Norden til en endnu bedre premium og personlig rejseoplevelse om bord på vores fly.” 

24 passagerer får en opgraderet oplevelse
Singapore Airlines flyver mellem København og Singapore med en Airbus A350-900, der er indrettet med i alt 253 sæder. Forrest er en kabine med 42 sæder til Business Class-passagerer, og herefter følger 24 Premium Economy-sæder samt 187 sæder til rejsende i Economy Class bagest i flyet.

Det er således maksimalt 24 passagerer per afgang, der kan starte rejsen med et glas champagne og tage et kig på det nye menukorts herligheder.

Vinkortet er blevet udvidet, og derudover har Singapore Airlines udviklet 200 nye forretter, hovedretter og desserter, men Book the Cook-konceptet har dog endnu ikke fundet vej til København-ruten, da dette kun tilbydes på ruterne fra London, Paris, Frankfurt, Zürich og Rom.

Da flyvetiden mellem København og Singapore er på 12 timer og 30 minutter, vil passagererne også kunne få udleveret et nyt og miljøvenligt amenity kit, der er tilgængeligt på alle flyvninger af mindst syv timers varighed. Dette amenity kit indeholder en sovemaske, et par slippers og en læbepomade, mens tandbørstesæt og cremer fortsat vil være at finde ombord på flyets toiletter.

 

Relaterede artikler:

Singapore Airlines vil atter flyve dagligt fra CPH

15 procent af Singapore Airlines’ sæder er premium

Singapore Airlines udruller Premium Economy