SAS kunne i september måned mere eller mindre melde udsolgt på selskabets langdistanceruter. En tårnhøj kabinefaktor sikrede, at 89,1 procent af samtlige sæder på langdistanceruterne blev solgt. Det er en fremgang på næsten 7 procentpoint i forhold til samme måned året før.
September måned var hos SAS en helt igennem fantastisk måned for selskabets langdistanceruter.
En rekordhøj kabinefaktor på 89,1 % sikrede, at selskabet mere eller mindre kunne melde udsolgt på ruterne til de seks interkontinentale destinationer i Asien og USA.
Det er en præstation af de lidt mere usædvanlige fra SAS. Kapaciteten på udbudte sædekilometer blev kun øget med 1,7 %, mens efterspørgslen steg med hele 10,4 %. I alt 104.000 passagerer rejste med SAS på langruterne i september måned.
År til dato har SAS også haft en positiv udvikling på langdistanceruterne. Trafikken er øget med 3,3 %, mens der har været en genereltilbagegang på 1,5 % i trafikken i kerneforretningen SAS Scandinavian Airlines.
SAS har da også taget konsekvensen af den markant øgede efterspørgsel på de interkontinentale destinationer. Fra vinterfartplanens ikrafttræden indsættes en ekstra Airbus A340-300 i produktionen, således at udbuddet i større omfang kan møde efterspørgslen.
Dete betyder, at sæsonruten fra København til Dubai får 4 ugentlige afgange, mens SAS samtidig øger antallet af afgange fra København og Stockholm til New York, Chicago og Bangkok.
—
Foto: SAS oplever markant fremgang på selskabets langdistanceruter til Asien og USA.