Kabinen i Air Greenlands A330-200 Norsaq (Foto: Air Greenland)

Grønlandske myter i A330-fly

Air Greenlands Norsaq har været til stort eftersyn, og samtidig er kabinen blevet frisket op med grønlandske myter på væggene og nyinstalleret stemningslys.

Fra den 25. januar og frem til den 2. marts har en Airbus A330-200 fra det portugisiske ACMI- og wetlease flyselskab HiFly ageret vikarfly for Air Greenland på ruten mellem Kangerlussuaq og København.

Det hænger samme med, at Air Greenlands egen A330´er, der er kendt under navnet Norsaq, har været ude af drift til et større planlagt eftersyn, og mandag er det velkendte rødmalede fly atter kommet tilbage i drift.

Myter på væggene
Men der er sket noget særligt denne gang. Kabinen er nemlig blevet frisket op, hvilket blandt andet er sket ved dekorering af flyets vægge med grønlandske myter.

Udover myterne er der installeret nyt stemningslys og nykomponeret boarding-musik, som tematiserer over oplevelsen af en ishule. I lyset er der leget med farverne fra den gulorange midnatssol og isens blå og turkisgrønne nuancer. I løbet af 2018 vil der ligeledes komme nyt IFE-underholdningssystem i hele kabinen, fortæller Air Greenland i en pressemeddelelse.

”Mange af vores kunder fortæller om, at fornemmelsen af at være på vej hjem starter med Norsaq – det er vi meget stolte af – og derfor vil vi gerne forstærke fornemmelsen af vores hjemland i flyet. Derudover vil vores øvrige passagerer, som er gæster i Grønland også få en fornemmelse af, at de er på vej til et helt særligt land,” siger kommerciel direktør Maliina Abelsen.

Slut med varmt måltid
En vigtig ting på den lidt mere en fire timer lange flyvetur mellem Kangerlussuaq og København er udbud af mad og drikke. Hidtil har Air Greenland serveret et varmt måltid på atlantflyvningerne mellem Grønland og Danmark, men i de kommende to måneder skal et nyt madkoncept afprøves.

Her vil passagererne blive budt på en frisk sandwich, en frugt, en müslibar samt en kage til kaffen. Maden serveres i en pose, så passagererne selv kan vælge, hvornår de ønsker at spise. Samtidig afskaffes bakkerne, og ifølge Air Greenland vil det dermed blive nemmere at komme rundt, mens serveringen er i gang.

”Vi får meget feedback på maden i dag, da det har stor betydning for vores kunders samlede rejseoplevelse. Derfor starter vi også med at prøve det nye madkoncept af, og bede om vores kunders vurdering. Viser undersøgelsen, at kunderne foretrækker det gamle koncept, går vi tilbage,” lover Maliina Abelsen.

 

Relaterede artikler:

Hifly skal flyve for Air Greenland

Air Greenland nedskriver værdi af langdistancefly

Air Greenland øger på CPH-rute

Air Greenland med A330 på Keflavik-rute