Som led i sit storstilede spareprogram vil Lufthansa effektivisere sit Miles & More-loyalitetsprogram, der har 25 mio. medlemmer.
Det tyske luftfartsselskab Lufthansa er i gang med et enormt spareprogram, hvor stort set alle sten bliver vendt i et af Europas største luftfartsselskaber. Nu er turen kommet til et af selskabets mest værdifulde ”assets”. Og det er loyalitetsprogrammet Miles & More, der har over 25 mio. medlemmer.
”Vi kigger på alle muligheder for vores Miles & More-program lige som vi gør for enhver del af vores gruppe angående reorganiseringen,” siger en Lufthansa-talsmand til Air Transport World.
Lufthansa forventer inden for den næste måned at præsentere ændringer af programmet, som skal gøre det mere effektivt.
”Programmet skulle gerne blive mere effektivt og få mere uafhængighed såvel som ansvar for at få mulighed for at skabe mere værdi,” pointerer talsmanden.
Afviser frasalg
Flere internationale medier spekulerer i om Lufthansa kunne finde på direkte at frasælge Miles & More på samme måde som airberlin og Air Canada har gjort det med deres loyalitetsprogrammer. Med en medlemsskare på over 25 mio. mennesker har Miles & More uden tvivl en stor værdi.
Lufthansa selv afviser dog at et direkte frasalg kan komme på tale, men holder døren åben for at programmet udskilles i et selvstændigt selskab.
Miles & More-programmet er et populært loyalitetsprogram blandt mange danske flittigt rejsende, da programmet på visse områder er bedre end SAS’ Eurobonus-program. Da både SAS og Lufthansa er medlemmer af Star Alliance kan man som Miles & More-medlem stadig optjene point på SAS-flyvninger.