En næsten tom Plus- og Go-kabine på SK944 den 18. november. (Foto: Peter Zeuthen)

Med 20 passagerer fra Chicago til København

ANMELDELSE: En flyvning med SAS på Business Class fra Chicago til København er under coronakrisen mere en ordinær flytransport end den sædvanlige rejseoplevelse.

Efter næsten 10 måneder uden en transatlantisk tur med SAS lykkedes det endelig at komme med, uden at flyet blev aflyst, genbooket, for derefter igen at blive aflyst (SK944 blev af SAS aflyst to gange inden for 13 dage primo juni, red.). Godt at andre...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?

Efter næsten 10 måneder uden en transatlantisk tur med SAS lykkedes det endelig at komme med, uden at flyet blev aflyst, genbooket, for derefter igen at blive aflyst (SK944 blev af SAS aflyst to gange inden for 13 dage primo juni, red.). Godt at andre Star Alliance-selskaber i mellemtiden har holdt deres ruter fra Chicago til Europa i gang, så man ikke var strandet i USA i alle de måneder. Nu skulle det så vise sig, om flyturen skulle være en ordinær flytransport eller en rejseoplevelse med fly. I den store Chicago-lufthavn O’Hares Terminal 5, hvor SAS holder til, var der…

Bedømmelse

Samlet bedømmelse

3 ud af 6 stjerner

Oversigt :
Plus: Fly til tiden, direkte flyvning, gode sovemuligheder.
Minus: Ingen SAS-lounge adgang, WiFi fungerede ikke, Business menu var Go-standard, ingen bestik til morgenmad