Freddie Awards uddeles en gang årligt til de bedste kunde- og loyalitestprogrammer. (Foto: Freddie Awards)

Norwegian overtager hæder fra SAS

Norwegian har netop vundet en Freddie Award for det bedste loyalitetsprogram i Europa. Samme pris vandt SAS i 2004, og det skandinaviske flyselskab har i alt 12 Freddie-priser.

SAS har stolte traditioner i forhold til de såkaldte Freddie Award, der er en årlig prisuddeling, hvor de bedste kunde- og loyalitetsprogrammer i luftfartsbranchen bliver hædret. I sidste uge kunne SAS fejre 25 års jubilæum for EuroBonus-programmet, der gennem tiden har vundet priser 12 priser ved Freddie Awards. Men nu lader det til, at Norwegian har overtaget tronen fra SAS EuroBonus, der ikke har vundet priser siden 2014.

Norwegians loyalitetsprogram Norwegian Reward er netop blev kåret til ”Luftfartsbranchens bedste loyalitetsprogram i Europa/Afrika” samt ”Bedste kreditkort for loyalitetsprogrammer” ved den 27. prisuddeling, der fandt sted i sidste uge i Jersey City, der er en del af storbyområdet New York.

”Det er fantastisk, at passagerer over hele verden har kåret Norwegian Reward til luftfartsbranchens bedste loyalitetsprogram i Europa og Afrika, og at vores kundefordele, som tilbydes gennem Bank Norwegians kreditkort, vandt i sin kategori. Freddie Awards er en vigtig, international branchekåring, og vi ser dette som en anerkendelse af, at Norwegian Reward er et godt tilbud til alle uafhængig, hvor meget man rejser. Vi vil fortsætte med at udvikle nye produkter og tilbud, der kommer vores loyale passagerer til gode,” siger Brede Huser, der er chef for Norwegian Reward.

5,5 mio. medlemmer
Med de to nye Freddie Awards har Norwegian samlet tre statuetter i samlingen. I 2016 vandt det norske lavprisflyselskab prisen som “Bedste Newcomer”.

Norwegian Reward har i dag 5,5 millioner medlemmer. Hver gang man bestiller en rejse med Norwegian eller benytter tjenester fra Norwegian Rewards partnere, optjener man CashPoints, som kan bruges til at betale for flybilletter. Hvis man derudover bruger sit kreditkort fra Bank Norwegian, kan man tjene CashPoints på alt, man handler. Med Norwegian Reward får man desuden også adgang til en række fordele, rabatter og ekstra CashPoints, når man bestiller lejebil, hotel og andre tjenester.

Norwegian udvider konstant Reward-programmet med nye samarbejdspartnere. Senest er der indgået et samarbejde med ALD Carmarket, hvor medlemmer af Norwegian Reward kan optjene CashPoint, når de køber en bil, og inden længe vil det også være muligt at optjene point, når man leaser biler. Herudover er der også etableret en aftale med Aller Media om appen Pling, hvor man har adgang til online-magasiner, og Norwegian-kunderne kan således også optjene CashPoints herigennem.

Prisuddelinger siden 1988
Den årlige Freddie Award blev indstiftet i 1988 af Randy Petersen, der var indehaver af magasinet InsideFlyer. Navnet på prisen er opkaldt efter den britiske luftfartsentrepenør Sir Freddie Laker, der i 1970´erne forsøgte sig med langdistanceflyvninger mellem London og USA til lavpris.

Målet for Freddie Awards er at lade de hyppigt rejsende honorere de flyselskaber, der er bedst til at betjene de omkring 300 mio. medlemmer af rejseindustriens bonus- og loyalitetsprogrammer. Det var først i 2001, at flyselskaber uden for USA kunne deltage i nomineringerne, og dette år vandt SAS i alt fire priser, henholdsvis Best Award, Best Bonus Promotion, Best Elite Level samt Best Website.

 

Relaterede artikler:

Norwegian slår SAS på loyale medlemmer

Norwegian vinder Freddie-pris

SAS vinder endnu en Freddie-award

SAS går efter Freddie

SAS tager sig bedst af de loyale kunder