Norwegian skal styre Spanien fra Danmark

Norwegians salgsafdeling i København har fået udvidet ansvarsområdet til også at omfatte Spanien. Derfor skal afdelingen fremover dække tre lande i salgsarbejdet.

Blot fordi man har næsten 100 fly i luften over Europa, transporterer tæt ved 20 mio. passagerer om året og har baser i både Norden, England og Spanien, så er det ikke ensbetydende med, at det bagvedliggende setup med hensyn til salg og marketing nødvendigvis skal være særligt stort.

Det er i hvert fald ikke tilfældet hos det norske lavprisselskab Norwegian. Her har den danske salgs- og marketingorganisationen nemlig lige fået et nyt ansvarsområde under sine vinger. For foruden at have ansvaret for alt salg og markedsføring i Danmark og Tyskland, så skal den danske afdeling fremover også håndtere salg og marketing på det spanske marked. Her er Norwegian hastigt ved at etablere base nummer fem og seks i Barcelona og Madrid.

Den spanske operation handler primært om at flyve skandinaver frem og tilbage mellem det mørke nord og det solbeskinnede syd. Men det gør det ikke alene. Og derfor er der behov for at skabe opmærksomhed i Spanien for Norwegians flyvninger.

Stor succes i Tyskland
Sidste år havde det danske kontor succes med at starte salgs- og markedsføringsaktiviteterne op i Tyskland, da Norwegian gik ind på dette marked med en række flyvninger fra flere af selskabets spanske baser. Og det er tilsyneladende det arbejde, der nu fører til, at det spanske ansvarsområde også lander i København.

“Vi er naturligvis glade for at få udvidet vores ansvarsområder med Spanien. Efterhånden sidder vi med en del erfaring og viden – plus vi har haft stor succes med at starte op Tyskland,“ pointerer Norwegians danske salgschef, Frank Nordbjerg Olesen. Sammen med informations- og marketingchef Johan Bisgaard Larsen udgør han spydspidsen i det danske team.

Frank Nordbjerg Olesen har ansvaret for virksomhedsaftaler samt kontakt til rejsebureauer og touroperatører, mens Johan Bisgaard Larsen tager sig af markedsføringen rettet direkte mod forbrugerne samt pressekontakt.