Qatar Airways retter fejl

Qatar Airways har siden etableringen i Danmark i marts 2010 modtaget kritik fra rejsebureauerne for at sælge de billigste billetter direkte på selskabets hjemmesiden. Dette forhold er ændret pr. 22. oktober, men er ved en fejl ikke blevet kommunikeret korrekt ud.

I Danmark sælges mellem 80 – 90 % af alle Qatar Airways flybilletter gennem rejsebureauerne.

Derfor har selskabets danske salgsledelse siden marts måned arbejdet hårdt for at få hovedkontorets godkendelse til ændring af salg- og markedsføringsstrategien for det danske marked.

På mange andre markeder har Qatar Airways nemlig valgt at bruge selskabets hjemmeside til distribution af de billigste flybilletter i markedet.

Det nye priskoncept er langt om længe blevet ændret og godkendt pr. 22. oktober. Samme dag udsendte selskabet et elektronisk nyhedsbrev til alle abbonenterne fra selskabets egen hjemmeside. Som ledsagende tekst til de aktuelle pristilbud stod følgende: “Priser kun gældende på qatarairways.com/dk“.

CHECK-IN´s omtale af sagen tirsdag, fik en lang række rejsebureauer til at kontakte salgsledelsen hos Qatar Airways for en kommentar til dette forhold. Det afstedkom, at Qatar Airways tog initiativ til at udsende en information til rejsebureauerne, hvor de nye distributionsvilkår blev præciseret.

“De priser vi tilbyder via vores hjemmeside er pr. 22. oktober også tilgængelige for rejsebureauerne via GDS-systemerne,“ siger salgschef Pia Lind i en kortfattet kommentar til CHECK-IN.dk.

Misforståelsen skyldes, at Qatar Airways ikke har rettet den skabelon, som selskabet hidtil har anvendt til udsendelse af elektroniske nyhedsbreve. Men Qatar Airways lover, at dette skulle være bragt i orden, når selskabetnæste gang udsender kampagnetilbud.

Foto: Salgschef Pia Lind fra Qatar Airways har efter ihærdig indsats fået selskabets laveste priser gjort tilgængelige for rejsebureauerne.