Rejsemedie skifter navn

Boarding.dk hedder fra den 1. september CHECK-IN.dk. Samarbejdet med det norske Boarding Company om leje af domænenavnet er afsluttet, og fremover skal rejse- og luftfartsbranchens førende internet-nyhedskanal operere under det nye navn. Der bliver ingen ændringer i layout og indhold.

Da medie- og konsulentvirksomheden Travelbroker Nordic den 18. januar i år lancerede en ny internet-nyhedskanal om rejser og luftfart, skete det med et lejet domænenavn fra et norsk selskab. Det var Boarding Company AS, der stillede domænenavnet Boarding.dk til rådighed for lanceringen.

Ved udgangen af august måned ophører aftalen, således at rejse- og luftfartsbranchens førende internet-nyhedskanal fremover hedder CHECK-IN.dk. Domænenavnet kan anvendes med og uden bindestreg.

Om navneskiftet siger direktør Ole Kirchert Christensen fra Travelbroker: ”Vi har været glade for samarbejdet med Boarding Company, men tidspunktet er nu kommet, hvor vi kan stå på egne ben. Derfor har vi valgt et navn, som vi selv har råderetten over.”

Navnet CHECK-IN har den fordel, at det favner rejse- og luftfartsbranchen mere bredt. Man kan checke-ind til et fly, på et hotel, på et krydstogtsskib m.m. Derfor skal det også være et signal om, at nyhedskanalen ikke kun omhandler luftfart, men hele rejsebranchen generelt.

Der forventes også væsentligt flere besøgende under det nye navn. Det er nemlig så heldigt, at ordet ‘CHECK-IN’ ligger rigtig godt i søgemaskinerne.

”Der er ï øjeblikket over 1,1 mio. indekserede søgeresultater i den danske udgave af Google på ordet CHECK-IN. Det vil derfor betyde, at CHECK-IN.dk formentlig inden længe kommer op som et af de første søgeresultater i de mange tilfælde, hvor rejsende går på nettet for at finde oplysninger om check-in hos et luftfartsselskab eller i en given lufthavn,” vurderer Ole Kirchert Christensen.

Det har man da også taget konsekvensen af ved at lave en side på CHECK-IN.dk med links til online check-in hos alle de luftfartsselskaber, der beflyver danske lufthavne.

Selve nyhedskanalens layout og indhold vil ikke blive ændret. De mange brugere, der dagligt modtager det elektroniske nyhedsbrev , vil heller ikke mærke nogen ændringer. Fremover skal man blot holde øje med ”CHECK-IN news” i indbakken.