SAS flyver til tiden. Flyselskabet var i marts det mest punktlige flyselskab i Europa. På verdensplan kom SAS på andenpladsen. Det er et resultat af målrettet arbejde.
For år tilbage var SAS ofte i toppen, når de mest punktlige flyselskaber blev rangeret. Gennem en række kriseår var præcisionen ikke på samme niveau, men nu er SAS igen blevet dygtige til at flyve til tiden.
I marts var SAS således det mest punktlige flyselskab i Europa, og i samme måned kom SAS på andenpladsen på globalt plan.
Det er selskabet Cirium, der er blandt de førende når det gælder analyser i luftfarten, som har SAS placeret i top, når det gælder præcision. SAS sikrede sig topplaceringen i Europa, da 91,92 af flyene fløj rettidigt. På verdensplan kom SAS på andenpladsen efter Saudia og foran Aeromexico.
Ekstremt stolte
“Vi er ekstremt stolte af denne præstation, som afspejler dedikation og teamwork på tværs af SAS. Punktlighed er en kerneprioritet, og denne anerkendelse viser, hvor langt vi er nået fra at overvinde udfordringer til at gå foran. For vores rejsende betyder præstationer til tiden bedre rejser, mindre stress og større tillid til at vælge SAS,” siger Anko van der Werff, koncernchef i SAS.
Topplaceringen kommer i en måned, som ellers er udfordrende for mange flyselskaber i det nordlige Europa med et koldt klima. Alene i marts gennemførte SAS over 2.000 afisninger af fly, og det understreger de krævende vinterforhold, som et skandinavisk luftfartsselskab møder.
Fortsætter trend
Med den høje punktlighed i marts fortsætter SAS en positiv trend, som tog fart i løbet af 2024. SAS har de seneste år iværksat en række tiltag for at forbedre den operationelle effektivitet med stort fokus på ansvarlighed og tværgående samarbejde.
Det målrettede arbejde har betydet, at SAS gennem en længere periode har været blandt Europas mest punktlige flyselskaber med førstepladser både i august og oktober i fjor. For hele 2024 kom SAS på en tredjeplads målt på punktlighed.
“SAS’ enestående præstation i marts afspejler en kombination af operationel ekspertise og robust vinterberedskab. Deres evne til konsekvent at levere service til tiden, selv under de mest udfordrende forhold, understreger deres forpligtelse til pålidelighed og effektivitet. Denne præstation placerer dem blandt de bedste globalt med vedvarende fokus på både kundetilfredshed og bæredygtighed,” siger Mike Malik, marketingchef i Cirium.
Hos SAS understreger Anko van der Werff, at SAS vil bygge videre på det opnåede momentum og vil levere service til tiden.
”At være punktlig fører til en bedre oplevelse for vores kunder og muliggør en mere stabil, effektiv operation, der et godt for alle – også for vores besætningsmedlemmer,” siger Anko van der Werff.
Relaterede artikler:
SAS indtager europæisk tredjeplads i punktlighed