SAS med kærlighed – og nu også præcision

SAS er kendt og hædret for mange innovative tiltag indenfor online marketing samt brugen af sociale medier. Selskabet har netop vundet en pris for ‘Love is in the air’ kampagnen, og på selskabets Facebook-side afvikles i øjeblikket en ‘Punctuality Test’, der også involverer brugerne.

SAS blev i sidste uge anerkendt for selskabets utraditionelle og innovative markedsføring, idet selskabet vandt “Online Campaign of the Year“ i en konkurrence udskrevet af Flightglobal.

Det var “Love is in the air“ kampagnen på de sociale medier, der hentede prisen hjem.Mere end 300 par dystede om at blive det første homo-seksuelle par, der blev officielt viet i luften. Det skete den 6. december sidste år ombord på SK903 fra Stockholm til New York.

Love is in the air-kampagnesiden blev besøgt af mere end 450.000 unikke brugere, hvoraf 350.000 valgte at afgive stemme på et af de 300 par. Undersøgelser viser, at mere end 120 millioner mennesker over hele verden erfarede om kampagnen gennem de sociale medier samt traditionelle medier, der inkludererde Facebook, Twitter, online- og print nyhedskanaler, TV og radio.

Men hos SAS hviler man ikke på laurbærrene. Selskabet er undervejs med flere kreative tiltag, som dog vil få svært ved at nå Love-kampagnen i rækkevidde.

Seneste tiltag er påselskabets Facebook-side, hvor SAS ønskerat markere den nylige kåring som Europas mest præcise flyselskab.

Derfor er der lavet en elektronisk “Punctuality Test“, der skal vise brugeren, hvordan det personlige forhold til punktlighed er. Gennem besvarelsen affem spørgsmål kan man få testet, hvad punktlighed betyder på det personlige plan.

Afslutningsvist får man stillet spørgsmålet om, hvad man ville bruge en ekstra time til, hvis man havde den mulighed. Finder man et godt og utraditionelt svar på dette, vil en dommerkomité belønne det bedste forslag med en rejse for to personer til New York.

Foto: SAS har stor suces med brugen af sociale medier.