Største kampagne nogensinde fra Qatar Airways

Det fremadstormende mellemøstslige selskab Qatar Airways fejrer åbningen af destination nr. 100 ved at tilbyde to billetter til prisen for én i løbet af de næste 48 timer. Det er den største kampagne i selskabets relativt korte levetid.

Ved midnatstid natten mellem tirsdag og onsdag skød Qatar Airways den største kampagne i gang i selskabets 14-årige historie.

Kampagnen går i al sin enkelhed ud på, at rejsende over heleverden i løbet af 48 timer har mulighed for at købe to økonomiklassebilletter hos Qatar Airways til prisen af blot én billet.

Anledningen er, at Qatar Airways den 6. april åbner en rute til destination nr. 100. Det er Aleppo i Syrien, der nu også har fået æren af at komme på Qatar Airways-rutekortet. Men det stopper ikke her. Allerede den 5. juni åbner Qatar Airways til Shiraz i Iran, hvorefter følger Venedig (15. juni), Montreal (29. juni), Kolkata (27. juli), Sofia (14. september) og Oslo (5. oktober).

Tilbud gårudenom rejsebureauer

Skal man gøre brug af tilbuddet gælder det om at være hurtigt ude. Salget lukker nemlig allerede igen den 7. april kl. 23:59. Rejseperioden går udelukkende fra 1. maj til 10. juni 2011, hvor rejsen skal være afsluttet.

Og endelig stiller Qatar Airways som betingelse, at rejsen skal bookes på selskabets egen hjemmeside.Sædvanligvis distribuerer Qatar Airways loyalt via rejsebureauerne, men netop denne “once in a lifetime“ kampagne har selskabet valgt at håndtere gennem direkte salg.

En praksis som efterhånden er relativt udbredt i markedet. Et selskab som Singapore Airlines tilbyder eksempelvisløbende kampagnetilbud i det danske marked udenom rejsebureauerne.

Tak til kunderne

Den markante kampagne ledsages af en global konkurrence, hvor besøgende på selskabets hjemmeside frem til den 16. april kan deltage i konkurrencen om 100 x 2 billetter til en valgfri rejse med Qatar Airways.

Fejringen af destination nr. 100 i Qatar-netværket opfatter selskabet selv som en god anledning til at sige tak til alle kunder og partnere.

“Gennem denne globale kampagne er det glædeligt at kunne give noget tilbage til vore kunder og samtidig dele dette historiske øjeblik. Det er også en god måde, for dem der aldrig har fløjet med os før, at prøve vores service og opleve, hvad der adskiller vores femstjernede service fra andre selskaber,“ udtalerAkbar Al Baker, CEO hosQatar Airways i en pressemeddelelse.

(Foto: Arne V. Petersen)