I sommeren 2025 vil Brussels Airlines have det største trafikprogram nogensinde til området syd for Sahara i Afrika. Til dette tilføjes endnu et langdistancefly af typen Airbus A330.
Kunderne hos Brussels Airlines vil i sommertrafikprogrammet 2025 have et endnu større udvalg af afgange til Afrika.
Således oplyser det belgiske flyselskab, der er en del af Lufthansa Group, at det vil have det mest omfattende tilbud til landene syd for Sahara nogensinde. Der vil blive tilbudt i alt 56 ugentlige flyvninger til regionen, hvilket er en stigning på 10 procent i forhold til sommertrafikprogrammet 2024.
Som følge af opjusteringen til Afrika bliver der fra juni næste år sat et ekstra langdistancefly ind på ruterne til det store afrikanske netværk. Flåden af langdistancefly hos Brussels Airlines omfatter i øjeblikket 10 Airbus A330-300, der har en gennemsnitsalder på næsten 17 år.
Opgraderer på mest populære rute
Det ekstra langdistancefly gør, at Brussels Airlines kan øge antallet af frekvenser til flere destinationer. På ruterne til Nairobi (Kenya) og Accra (Ghana) vil der blive opgraderet til daglige rotationer.
Banjul (Gambia), Freetown (Sierra Leone) og Conakry (Guinea) vil også få yderligere frekvenser, mens Dakar (Senegal) og Abidjan (Elfenbenskysten) vil blive betjent med flere direkte flyvninger i stedet for flyvninger i forening med andre destinationer.
Fra marts 2025 vil Kinshasa (DRC) få direkte daglige afgange i stedet for at være betjent med fem direkte ugentlige flyvninger og to gange om ugen via et stop i Luanda (Angola).
”Kinshasa er uden tvivl vores flagskibsrute. Luftfartens historie i Belgien begyndte for næsten 100 år siden med ambitionen om at forbinde Kinshasa og Bruxelles via luften. Opgradering af denne rute til en daglig direkte forbindelse viser vores urokkelige engagement i Den Demokratiske Republik Congo,” siger Dorothea von Boxberg, koncernchef hos Brussels Airlines.
Rute overflyttes til Lufthansa
Flyvningerne til Luanda bliver i stedet lagt over til Lufthansa, som vil operere tre direkte flyvninger om ugen fra Frankfurt. Den sidste Brussels Airlines-flyvning til Angolas hovedstad bliver 25. marts 2025.
På trods af farvellet til Luanda har Brussels Airlines altså det største trafikprogram nogensinde til syd for Sahara. Foruden de mange afrikanske ruter har flyselskabet dog også ruter fra Bruxelles til New York-JFK og Washington D.C.
Brussels Airlines vil i de kommende år øge antallet af langdistancefly til 13. Selskabet har desuden som mål at introducere helt nyt kabineinteriør – herunder en ny Business Class, Premium Economy og Economy Class.
Relaterede artikler:
Atomium bliver næste ikon hos Brussels Airlines