Singapore Airlines har fået hjælp fra den tyske automobilkoncern BMW til at skabe et nyt design til førsteklasse-kabinerne i selskabets Boeing 777-300ER fly.
Hvis man føler sig godt hjemme i kabinen i en BMW, så vil man sandsynligvis også gøre deti førsteklasses-sektionen på fremtidens langdistancefly fra Singapore Airlines.
Singapore-flyselskabet har igangsat en omfattende opgradering af kabinerne på selskabets Boeing 777-300ER fly. Her har man fået hjælp fra BMW Group Designworks, der har ydet sit bidrag til at udvikle det nye First Class-produkt. Et andet selskab, James Park Associates, har assisteret med udvikling af den nye Business Class, mens Massive Interactive står bag den nyr brugergrænseflade til in-flight entertainment systemet Kris World.
I første omgang vil de nye kabiner blive installeret på otte udvalgte Boeing 777-300ER fly og vil blive præsenteret på ruten mellem London og Singapore i løbet af september måned. Sidenhen er det planen, at kabinerne også skal installeres i de kommende A350-fly efterhånden, som disse leveres. Der er tale om en indledendeinvestering på 875 mio. kroner at opgradere kabinerne på de første otte langdistancefly.
“Denne betydelige investering i næste generations kabineprodukter understreger vores engagement i produkt-innovation og lederskab, og det viser også vores tro på, at der også vil være et marked for ‘premium travel’ i fremtiden,“ udtaler Mak Swee Wah, der er Executive Vice President Commercial hos Singapore Airlines.
Masser af plads og teknik
First Class kabinen bliver en af de mest rummelige i branchen. Sæderne vil have en bredde på 35 tommer samt 82 tommer i længden, når sædet er helt slået ud. Herudover er der kælet for en masse detaljer omkring lyset, ligesom det nye IFE-system har en 24 tommer touch-screen.
I siden af sædet kan der benyttes eXport og USB-porte, ligesom der også er en HDMI-port, så det vil være muligt at benytte IFE-systemets KrisWorld som personlig media-player.
På Business Class har sæderne fået forbedret komfort med en hældning på 132 grader og en længde på 78 tommer, når sædet er slået ud til full flat bed. På Business Class må man dog nøjes med en 18 tommer touch-screen, så der trods alt er forskel op til førsteklasses-produktet.
Economy Class har får også nye og mere behagelige sæder, og Kris World IFE-systemet får en 11,1 tommer touch-screen.
Nye kabiner på København-Singapore
Singapore Airlines er allerede i gang med en omfattende opgradering af selskabets Boeing 777-200ER fly, der benyttes på ruten mellem Singapore og København.
Denne opgradering tog sin begyndelse lige efter årsskiftet, da passagererne på Amsterdam-ruten tog de nye kabiner i brug. Singapore Airlines oplyser, at de nye kabiner på 777-200 flyene vil blive præsenteret i Københavns Lufthavn i begyndelsen af august måned.