Hos Bravo Tours holder man, som et en de få rejsearrangører, stædigt fast i rejsekataloget. Om få dage lander selskabets vinterkatalog hos selskabets stamkunder.
De farvestrålende sider i et bugnende rejsekatalog er populære. Det ved man hos Bravo Tours, som er en af de få rejsearrangører, som stædigt holder fast i et levn fra charterferiernes tidlige år. I alt 204 sider tæller vinterkataloget, som inden længe sendes af sted til den jyske rejsearrangørs stamkunder.
Det bliver til i alt 130.000 kataloger, som Bravo Tours får trykt til hver eneste sæson.
”Folk vil have dem. Selvom de er dyre, både at lave og distribuere, holder vi fast i det,” fastslår Bravo Tours’ informationschef, Bent Bernardi Sørensen overfor CHECK-IN.dk.
”Vi ved egentlig ikke hvorfor – men vi ved fra vores distributionskanaler, at hvis ikke kataloget kommer til tiden, så ringer folk og klager.”
Katalog kan være fordel
Der er en stor interesse i at få katalogerne. Bent Bernardi Sørensen fortæller om, at kunderne gerne kommer til Bravo Tours’ kontorer i både Herning og København og henter et eller endda to ekstra kataloger.
”Jeg har endda oplevet, at folk skulle have et eksemplar til deres sommerhus,” tilføjer informationschefen, som betragter kataloget som en kanal til at nå ud til endnu flere kunder.
Bent Bernardi Sørensen mener, at det for de fleste er nemmere at sidde sammen med et katalog i hånden og sammenligne oplysningerne på de enkelte hoteller. Trods større muligheder for at sammenligne på nettet samt flere billeder at se på, mener han, at den elektroniske løsning tager længere tid for de fleste mennesker. Derfor sværger Bravo Tours til kataloget.
”Det kan være, at vi får kunder, netop fordi vi har et katalog. Vi synes jo selv, vi laver flotte kataloger, og dem er vi stolte af,” lyder vurderingen fra informationschefen. Og så længe kataloget har stor betydning for så mange mennesker, beholder Bravo Tours sit katalog.
Nyheder og gamle kendinger
Kataloget, som netop er blevet offentliggjort, gemmer ferieønsker for enhver smag. Til næste vinter finder man i Bravo Tours’ katalog eksotiske nyheder og eftertragtede gensyn. Største satsning bliver Cuba, som Bravo Tours har store forventninger til.
”Cuba er en stor satsning. Vi skal fylde 257 sæder op hver gang, igennem hele vinteren” fortæller Bent Bernardi Sørensen. Bravo Tours flyver som eneste rejsearrangør direkte hver anden uge fra både Billund og København i den kommende vintersæson.
Og meget tyder på, at Cuba bliver populær. Selvom Bravo Tours havde forsøgt at holde destinationen hemmelig indtil i går, var der allerede flere kunder, som havde rettet henvendelse til Bravo Tours med spørgsmål om bookingmuligheder til Cuba.
Kataloget rummer også gamle kendinge. Eilat er én af dem, som dog kan betegnes som en slags nyhed, idet urolighederne sidste år gjorde, at destinationen her blev fravalgt af Bravo Tours.
”Forholdene nu igen stabile i Israel, og det eftertragtede og savnede feriemål er derfor kommet med i kataloget,” oplyste Bravo Tours’ administrerende direktør, Peder Hornshøj ved et pressemøde i går, hvor det nye katalog blev præsenteret. Bravo Tours flyver direkte til Eilat fra både Aalborg og København i rejsekoncernens egne Boeing 737-fly fra Primera Air.
Tredje nyhed fra det midtjyske rejsebureau er Mombasa i Kenya. Rejsemålet giver ifølge Peder Hornshøj både mulighed for strand- og badeferie, men også eksotisk safari på Kenyas savanne.Der vil blive fløjet til Mombasa direkte fra Billund og fra København via Dubai med Emirates.