Danmarks eneste arrangør af rejser til Dubai, Bravo Tours, mærker nu den tilspidsede konkurrence på rejser til emiratstaten, efter at Norwegian har fløjet mere end et år på ruten København-Dubai, og SAS har opjusteret én ekstra afgang til i alt fire ugentlige afgange fra København til Dubai i vintermånederne.
Som rejsende til det mondæne Dubai er der efterhånden gode forbindelser fra Danmark.Lavprisflyselskabet Norwegian åbnedefor omkring 14 måneder sidenpå København-Dubai-ruten, SAS har indsat én ekstra afgang til i alt fire ugentlige afgange til Dubai i vintersæsonen, og Bravo Tours arrangerer for andet år i træk rejser til emiratstaten.
Og netop Bravo Tours, der sender ét fly mod Dubai om ugen, mærker, at Dubai-entusiaster ikke kun bestiller pakkerejser gennem rejsebureauet men også benytter sig af såkaldte selvbookinger, hvor den rejsende selv står for booking af fly og hotel, som det foregår hos SAS og Norwegian.
Og i takt med Norwegians afgange til Dubai og SAS’ opjustering på København-Dubai, er man hos Bravo Tours, der er den eneste rejsearrangør af rejser til Dubai i Danmark, bevidst om, at konkurrencen har meldt sin ankomst.
”Det er en konkurrence, som vi kan mærke. Det er klart, at SAS og Norwegian trækker nogle af de gæster, som vi kunne trække. Hvis SAS og Norwegian holdt op med at flyve til Dubai, ville vi formentligt få deres passagerer,” siger informationschef for Bravo Tours, Bent Bernardi Sørensen, til CHECK-IN.dk
Hos Norwegian har man haft stor succes med åbningen af ruten til Dubai, hvortil den ugentlige afgang fra København ofte er fuldt booket.
”Det går forrygende, og vi er meget tilfredse med ruten til Dubai. Vores salg er ikke generet af konkurrencen på ruten, og vi har ingen problemer med at sælge billetter dertil. Samtidig følger vi nøje efterspørgslen på ruten for at vurdere, om der er behov for yderligere afgange,” siger Norwegians danske presse- og markedschef, Johan Bisgaard Larsen.
I sommer havde Bravo Tours et salg af rejser til Dubai for vinteren 2010/2011, der lå 50 procent over sidste års vinter, men rejsebureauet fortæller nu, at man ikke bliver ved med at opretholde et salg på 50 procent over sidste års niveau, der var første sæson for Bravo Tours’ rejser til Dubai.
Bravo Tours sender i øjeblikket 165 gæster til Dubai én gang om ugen, og selv om man kan mærke konkurrencen i salget af rejser, forlyder det, at vinterens salg indtil videre går planmæssigt, og faktisk tror Bravo Tours på, at den øgede konkurrence på Dubai er med til at tiltrække endnu flere gæster.
”Når de andre markedsfører sig på Dubai, kommer interessen blandt gæsterne og passagerne, hvormed at konkurrencen er med til at åbne markedet op.”
Bravo Tours oplever, at efterspørgslen på Dubai går på golfture, udflugter, skyskrabere, mad og drikke, varmen og den høje standard blandt hotellerne. Bureauet har solgt 73 procent af Dubai-rejserne frem til april 2011.
—
Foto: Burj Khalifa i Dubai er med sine 828 meter den højeste menneskeskabte bygning i verden og en attraktiv seværdighed.