British Airways øger serviceniveauet med iPads

Hos British Airways tager man ny teknologi til sig for at levere den bedste service til kunderne. Kabinebesætningen udstyres med helt nye iPads, der samler al information om passagererne, der til gengæld får en mere personlig og skræddersyet service under flyrejsen.

Hos British Airways er det fagre nye verden. Det britiske luftfartsselskab leder efter nye måder at øge serviceniveauet på overfor kunderne, og svareter tilsyneladende iPads.

I hvert fald anvender kabinepersonalet hos British Airways nu den seneste udgave af Apples iPad for at højne servicen i luften.

Ifølge selskabet gør de nye iPads det muligt for kabinepersonalet at have kendskab til kundernes præferencer på forhånd og dermedgive dem en mere individuel og personlig betjening under flyrejsen.

Applikationen på de nye iPads hos British Airways giver blandt andet personalet adgang til at se præcist hvor den enkelte kunde sidder i flyet,hvem de rejser med, vedkommendes statusi British AirwaysExecutive Club og eventuelle særlige ønsker til måltider.

Samtidig får kabinepersonalet direkte adgang til en lang række informationer om flyafgange ogsamtidig også mulighed for direkte kontakt til personale på jorden, så løsningen af eventuelle problemer kan iværksættes allerede mens flyet er i luften.

“Vores iPads giver os allerede nu mulighed for at yde en mere personlig service ombord på flyene, og samtidig er de fremtidige udviklingsmuligheder uendelige. Vi får positiv feedback fra kabinepersonale og kunder. Det giver besætningen mulighed for at yde den gode service, de ønsker og samtidig kan vi påskønne kunderne som vigtige gæster,” siger Bill Francis, der er chef for inflight customer experience hos British Airways.

Når alle passagerer er kommet ombord og dørene lukkes får personalet normalt udleveret et stykke papir med navne på op til 337 passagerer, men med de ny iPads ligger alle nødvendige informationer tilgængeligt digitalt og opdateret.

I øjeblikket testes British Airways iPad hos 100 besætningsmedlemmer, og det er målet at introducere iPad til de øvrige ansatte i de kommende måneder.

Den håndholdte computer fra Apple Inc. er verdens mest solgte tablet computer, og blev oprindeligt lanceret i 2010. Ifølge Apple udfylder eniPad hullet mellemde traditionelle bærbare computere og moderne smartphones og kan gå på internettet via WiFi eller 3G, håndtere e-mails, holde styr på kontakter, lyd, video, film, musik og spil. Og altså også passagerlister blandt meget andet.