Dansk kvalitetsjæger hos Finnair

Danske Mette Frøkjær er en blandt syv nye Quality Hunters hos det finske luftfartsselskab Finnair og Helsinki Lufthavn. Som kvalitetsjæger i kategorien Services, skal den 27-årige aarhusianer over de næste to måneder rejse rundt for finde måder at gøre oplevelsen i lufthavnene bedre.

Torsdagtog syv nye kvalitetsjægere afsted. Over de næste to måneder skal de syv personer med friske øjne veje og vurdere oplevelsen i fly og lufthavne kloden rundt.

Det er luftfartsselskabet Finnair ogHelsinki Lufthavn, der står bag projektet Quality Hunters, hvor syv kvalitetsjægere skal rapportere om flyrejser, lufthavne og alle deres rejseoplevelser.

Første sæson løb af stabelen sidste år og også i år er der dansk deltagelse, denne gang iskikkelse af den 27-årige Mette Frøkjær Hansen, som er udvalgt blandt mere end 2.000 ansøgninger.

Den nye danske kvalitetsjæger er fra Aarhus og har skrevet speciale om, hvordan man gør rummet i lufthavnene bedre. Første destination for den danske kvalitetsjæger er Singapore, og som Quality Hunter i kategorien ”Services”, vil Mette Frøkjær Hansen have fokus på, hvordan man kan gøre oplevelsen i lufthavnene bedre.

Det var en lykkelig dansker, der fik beskeden fra Finnair.

”Jeg græd næsten af glæde. Jeg har gået og været ret spændt. Jeg følte nærmest, at det var som skabt til mig. Jeg har lige fået min kandidatgrad i oplevelsesøkonomi, hvor jeg skrev speciale om, hvordan man kan udnytte rummet i lufthavne bedre. Nu får jeg lov til at udforske mange forskellige lufthavne. Det er super fedt,” siger Mette Frøkjær Hansen.

Direktør for Finnairs Marketing Innovation, Antti Nieminen, ser sammen med Helsinki Lufthavns chef for kundeoplevelse, Johanna Metsälä, frem til at få sat en åben diskussion i gang med det nye hold af Quality Hunters.

”Vi er begejstret for de fremragende Quality Hunters, vi har fundet til Sæson 2. Vi glæder os til at se, hvad de finder ud af, og det er vores plan at rykke hurtigt på det, der bliver talt om,” siger de to i fællesskab.

Man kan følge debatten og blogs’ene via www.qualityhunters2.com.

De syv kvalitetsjægere har fokus på forskellige kategorier som Socializing,Services, On the Move, Entertainment, Food and Drink, Business Travel og Shopping.

Formålet med med kvalitetsjægerne er, at at de skal finde og udpege steder, hvor Finnair og Helsinki Lufthavn kan forbedre rejseoplevelsen.