(DK) Sagsbehandler til medicinske transporter

Vil du være en del af en spændende, international arbejdsplads, hvor du har mulighed for at hjælpe og gøre en forskel for skandinaviske patienter over hele verden?  
 
SOS International assisterer skandinaviske rejsende overalt i verden på vegne af forsikringsselskaber. Det sker via vores døgnåbne alarmcentral 24 timer i døgnet – 365 dage om året.  
 
Vi søger en kollega til Transport Centeret med specialefunktion som SAS Medical Assistance. Stillingens primære formål er at godkende og planlægge medicinske transporter for SAS samt andre flyselskaber, som teamet har kontrakt med.  Dette gøres ved medicinsk at vurdere de sager, som kunderne/forsikringsselskaberne sender til SAS og derefter bestille/arrangere transporten med det nødvendige udstyr og assistance. Hele opgaveflowet skal løses med korte deadlines og præcision.  
Derudover koordinerer temaet medicinske transportsager og samtransporter på tværs af Alarmcentralen samt håndterer en række andre specialkunder.  
 
SOS Transport Center er en del SOS Internationals døgnbemandede alarmcentral, som er placeret på Frederiksberg.   
 
Dine primære opgaver er…  
Du er med til at sikre, at de skadelidte kommer godt afsted med fokus på de medicinske, forsikrings- og transportmæssige samt økonomiske hensyn, der er i enhver sag. Det indebærer bl.a.:  
  • Sagsbehandling med ansvar for gennemførsel af transporter, herunder ambulancefly samt samtransporter i ambulancefly  
  • Godkendelse af medicinske transporter for flyselskaberne  
  • Kvalitetssikring, så krav og ønsker for SOS Internationals kunder opfyldes i den daglige sagsbehandling  
  • Kontakt med rejsende/agenter.  
  • Akut assistance til specialkunder  
Transportcenterets sager er ofte komplekse og økonomisk tunge, og du skal derfor kunne bevare overblikket og samtidig være beslutningsdygtig i overensstemmelse med procedurer, forsikringsvilkår, cost management etc.  
 
Vi søger dig, der…  
  • er en empatisk sagsbehandler med diplomatisk gennemslagskraft,  
  • forstår dansk, norsk og svensk samt gerne taler to af sprogene,  
  • er flydende i engelsk både i skrift og tale,  
  • har erfaring fra andre stillinger, hvor du dagligt bruger dine gode evner til at kommunikere, holde fokus og styre samtaler og  
  • kan tage selvstændige beslutninger og prioritere dine opgaver.  
Som person er du kvalitetsbevidst og sætter en ære i god kundeservice, også for krævende kunder. Vi forventer, at du bidrager aktivt til opretholdelse af det gode samarbejde og teamspirit, som du i den grad vil blive en del af i vores team.  
 
Derudover er det…  
  • et krav, at du har erfaring med at arbejde i Amadeus  
  • en fordel, at du har erfaring fra luftfarts- eller rejsebureaubranchen  
  • en fordel, at du har kendskab til medicinske termer  
  • en fordel, at du har erfaring fra assistance branchen herunder at arrangere hjemtransporter af skadelidte forsikringstagere  
Der er tale om en fuldtidsstilling med arbejdstid ml. kl. 07:00-22:00 alle ugens dage, med tiltrædelse snarest muligt. Løn og ansættelsesforhold er i henhold til forsikringsbranchens overenskomst og omfatter bl.a. en attraktiv pensionsordning.  
 
Interesseret i at blive en del af SOS International?  
Send din ansøgning og dit CV via linket her under snarest muligt og inden den 24. maj 2019.  
Vi afholder samtaler løbende, og forbeholder os retten til at lukke annoncen, når vi har fundet den rette kandidat. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at Teamleder Lisa Zorde Nielsen på tlf. +45 51143106  
 
 
Om SOS International
 
SOS International er en af de førende assistanceorganisationer i Norden. Fra alarmcentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland yder SOS International akut assistance overalt i verden, nat og dag, hele året rundt. 

SOS International tilbyder en bred vifte af løsninger i form af verdensomspændende læge- og rejseassistance, vejhjælp samt sundhedsløsninger.

SOS International har et omfattende netværk af kvalificerede leverandører og partnere over hele verden, samt seks strategiske partnerkontorer i højvolumenområder. Med mere end 1.200 ansatte, repræsenterer SOS International 30 nationaliteter, og til sammen taler vores medarbejdere mere end 37 forskellige sprog.

SOS International blev etableret i 1961 og ejes af 13 af de største forsikringsselskaber i Norden. SOS International har en sagsvolumen, der placerer virksomheden som en af de største assistanceorganisationer i Norden

Udløber: 27.05.2019