Flyrejsende vil have rene kabiner og komplette måltider på flyene

SeatGuru har offentliggjort sin 2009-undersøgelse baseret på informationer fra 1.600 rejsende.

I SeatGuru´s årlige undersøgelse af flyrejsendes behover renlighed i kabinen samt et komplet måltid af stor betydning for oplevelsen på rejsen. Mere end 90 % af 1.600 hyppigt rejsende i undersøgelsen giver udtryk for, at en ren kabine er et af de vigtigste parametre ved valg af luftfartsselskab. Og omkring 40 % af de adspurgte mener, at muligheden for et komplet måltider det vigtigste ombord på flyet.

Det kan være ganske lærerigt for visse luftfartsselskaber at studere undersøgelsen noget nærmere.

Eksempelvis fremgår det, at de amerikanske luftfartsselskaber generelt serverer den ringeste mad ombord. I hvertfald ligger American, United og US Airways i bunden af listen, mens Singapore Airlines topper tæt fulgt af Continental, Air France og Cathay Pacific.

SQ

Singapore Airlines serverer den bedste mad ombord

Også når der fokuseres på personalets høflighed ombord på flyene får de amerikanske selskaber bundkarakter. United har ifølge undersøgelsen det mest uforskammede personale tæt fulgt af American ogUS Airways. I den modsatte ende er det igen Singapore Airlines, der ligger bedst til med British Airways og Southwest på de følgende pladser på ranglisten.

Undersøgelsen indeholder også en særlig kategori, hvor de rejsende har nævnt de mest ulækre ting, der er set efterladti flysæder ombord på flyene. Der nævnes beskidte bleer, opkast,brugte servietter, maste bananer, afklippede tånegle, ørepropper – og såmænd ogsåægtemænd og svigermødre.

Flere informationer om undersøgelsen findes på SeatGuru-hjemmesiden.