TripAdvisors brugere har sendt SAS ind i den europæiske luftfartstop med tre fine priser, mens Finnair snupper en enkelt pris.
Der er fornem hæder til de store nordiske flyselskaber SAS og Finnair.
Det er en af verdens største rejseblogs, TripAdvisor, som netop har kåret en række vindere i forskellige kategorier i den såkaldte ’TripAdvisors Travellers’ Choice Awards’. Og især SAS løber med stor anerkendelse.
SAS er således blevet kåret til følgende titler inden for de europæiske flyselskaber: ’Travellers Choice Major Airline’, ’Travellers Choice Premium Economy’ samt ’Travellers Choice Business Class’.
Det skandinaviske flyselskab er med andre ord et af de foretrukne flyselskaber på det europæiske kontinent, idet der er flere vindere i de enkelte kategorier. Det er især flyselskabets service og kvalitet, som tiltaler de rejsende.
På rette vej
Kåringerne har fundet sted på baggrund af tusindvis af anmeldelser fra passagerer i hele verden. TripAdvisor samler og analyserer herefter de mange anmeldelser, og man har på den måde fundet frem til vinderne i 2018.
”Vi er stolte over anderkendelsen fra vores passagerer. Vi arbejder hele tiden på at tilbyde dem det bedste produkt, og at vi vinder i ikke bare én, men hele tre kategorier, viser os, at vi er på rette vej,” siger Mariam Skovfoged, pressechef i SAS, i en pressemeddelelse.
”Vi har for nyligt fået helt nye kabiner på Business Class, vi har modtaget en række nye Airbus320neo-fly, som er med USB-stik i sæderne, mere benplads og behagelig belysning, og vi er nu i gang med at opgradere vore kortrutefly, så de får samme design.”
TripAdvisor har omkring 455 millioner månedlige brugere. Rejsebloggen har analyseret anmeldelser fra de seneste 12 måneder, og prisvinderne er fundet ved at sammenligne anmeldelserne på tværs af flere hundreder flyselskaber. Knap 5.000 passagerer har frivilligt anmeldt SAS.
Hæder til Finnair
SAS’ nordiske konkurrent Finnair er også med helt fremme blandt Europas mest populære flyselskaber.
Finnair har – ligesom SAS – også modtaget en pris i kategorien ’Travellers Choice Major Airline’ for europæiske flyselskaber.
”Vi er glade for at modtage denne anerkendelse fra vores kunder. Anmeldelser fra rejsende har en vigtig rolle, når man skal planlægge og vælge flyselskab til rejsen. Anmeldelser er også vigtige for kundeserviceudvikling i flyselskaber,” siger Piia Karhu, kundeservicechef hos Finnair.
TripAdvisor er med sine kåringer med til at sætte spot på flyselskaber, der leverer en prisværdig service i de højere luftlag.
”Vi er begejstrede for at udpege det globale TripAdvisor-fællesskabs foretrukne flyselskaber og sætte lys på de flyselskaber rundt om i verden, der giver de allerbedste flyveoplevelser,” siger Bryan Saltzburg, chef for TripAdvisor Flights.
Det er så vidt vides første gang, at TripAdvisor finder prisvindere inden for luftfart. Rejsehjemmesiden er især kendt for at levere nyttige informationer om hoteller, restauranter og seværdigheder. Og nøjagtig som med flyselskaberne er der også på disse områder tusindvis af anmeldelser fra brugere verden over.
Relaterede artikler:
TripAdvisor gør det nemmere at anmelde flyselskaber
SAS hædret af regionale flyselskaber