Organisationen på plads hos Emirates

Den danske organisation hos Emirates er nu faldet endeligt på plads forud for den officielle åbning af København-Dubai på mandag. Teddy Zebitz bliver Manager Scandinavia mens Henrik Lund udnævnes til Sales Manager Scandinavia.

På mandag den 1. august går Emirates i Danmark officielt i luften med det første fly fra Dubai til Københavns Lufthavn med ankomst kl. 13:10. Flyet vil blive budt velkommen med en vandkanonsalut og der afholdes velkomstceremoni i Restaurant København med deltagelse af dansk og udenlandsk presse.

Om aftenen fejres begivenheden med en storstilet gallamiddag på National Museet med gæster fra dansk og svensk erhvervsliv.Og samtidig med åbningen ser det nu ud til, at hele den danske organisation hos Emirates er kommet på plads efter at man afsluttede de sidste rekrutteringer i sidste uge.

Dermed melder Emirates i Danmark sig klar til at servicere kunderne fra dag 1.

Tidligere på sommeren blev Teddy Zebitz udpeget til at stå i spidsen for aktiviteterne i Danmark med titel af Manager Scandinavia. Samtidig er Henrik Lund udpeget som Sales Manager Scandinavia.

“Vi er ved at være på plads med de medarbejdere, som, vi mener, er klar til at løfte den store opgave, det er at få Emirates brandet etableret i Danmark. Det er en spændende og travl forberedelsestid frem mod lanceringen, hvor mange beslutninger omkring ansvar og opgaver skal falde på plads. Vi er ved at være i mål og glæder os til for alvor at komme i gang,“ siger Teddy Zebitz, der altså er Emirates Area Manager Nordic Countries.

En række andre nøglepersoner er nu også endeligt udpeget. I den danske salgsorganisation sidder to sales executives i skikkelse af henholdsvisPer Heide med ansvar for TMC’er, virksomhedssalg og niche-markedet samt Tanya Milad, der har ansvar for touroperatør-salg og consolidator.

Den øvrige del af salgsorganisationen består af en supportfunktion med to personer, et reservationsteam på fire personer samt en person med ansvar for alt gruppesalg. Organisationen bliver desuden gjort klar med en nordisk salgsdimension.

Den danske organisation holder midlertidigt til på Ørestads Boulevard 73, mens det permanente domicil på H.C. Andersens Boulevard 33 er ved at blive istandsat. Totalt vil Emirates danske bykontor bestå af 15 medarbejdere.

I lufthavnen har Emirates et operationelt kontor med seks ansatte under ledelse af stationschef Bo Gryckdal. Emirates bliver handlet af Novia i terminal 2, hvor selskabet har seks pulte opdelt i First Class, Business Class og Economy Class samt online check-in.

Emirates har eget personale i den velkendte uniform, der går rundt blandt passagererne og hjælper med diverse forespørgsler. Til gengæld er der i første omgang ikke planlagt et egentligt billetkontor.

Emirates’ check in åbner tre timer inden og lukker tre kvarter før afgang. Rejsende på First Class og Business Class samt SkyWards Gold medlemmer får adgang til Novias nyrenoverede og eksklusive lounge CPH Apartments.