Radisson Blu foretrækkes af nordiske forretningsrejsende

En ny undersøgelse viser, at 2 ud af 5 forretningsrejsende i Norden foretrækker Radisson Blu i forbindelse med overnatninger.

En ny uafhængig undersøgelse foretaget af det London-baserede analysefirma BDRC konkluderer, at Radisson Blu er et særdeles stærkt brand hos skandinaviske forretningsrejsende. Ifølge Radisson Blu foretrækker 2 ud af 5 forretningsrejsende at bo på Radisson, mens 97 % genkender hotelkædens “brand“.

BDRC´s årlige undersøgelse, der har været foretaget siden 2001, kombinerer forskellige kriterier som genkendelse, præference, loyalitet, aktuel anvendelse samt viljen til at anbefale til venner og bekendte. I undersøgelsen er mere end 1.000 norske, svenske, finske og danske forretningsrejsende blevet interviewet.

Radisson Blu

Radisson Blu er Rezidor Hotel Groups førsteklasses brand. Seneste skud på stammen er Radisson Blu Hotel i Trondheim-Værnes lufthavnen. Hotellet blev åbnet i august måned. Herudover har hotelkæden også Radisson Blu Stockholm Waterfront i pipeline. Et hotel, der vil blive centralt placeret i den svenske hovedstad.

Også Rezidor-kædens Park Inn brand har store planer i Norden. Snart åbner Park Inn Hotel Stockholm Hammarby Sjöstad – et langt navn, men meget tæt på Stockholm med kun 7 km til bycentrum. Her vil 177 værelser snart stå klar. I Oslo vil Park Inn Hotel Oslo snart kunne tilføje 118 nye værelser til den norske hovedstads samlede hotelkapacitet.

I alt har Rezidor 380 hoteller i drift eller under opførelse i 59 lande i Europa, Mellemøsten og Afrika.