En ny undersøgelse viser, at 2 ud af 5 forretningsrejsende i Norden foretrækker Radisson Blu i forbindelse med overnatninger.
En ny uafhængig undersøgelse foretaget af det London-baserede analysefirma BDRC konkluderer, at Radisson Blu er et særdeles stærkt brand hos skandinaviske forretningsrejsende. Ifølge Radisson Blu foretrækker 2 ud af 5 forretningsrejsende at bo på Radisson, mens 97 % genkender hotelkædens “brand“.
BDRC´s årlige undersøgelse, der har været foretaget siden 2001, kombinerer forskellige kriterier som genkendelse, præference, loyalitet, aktuel anvendelse samt viljen til at anbefale til venner og bekendte. I undersøgelsen er mere end 1.000 norske, svenske, finske og danske forretningsrejsende blevet interviewet.
Radisson Blu er Rezidor Hotel Groups førsteklasses brand. Seneste skud på stammen er Radisson Blu Hotel i Trondheim-Værnes lufthavnen. Hotellet blev åbnet i august måned. Herudover har hotelkæden også Radisson Blu Stockholm Waterfront i pipeline. Et hotel, der vil blive centralt placeret i den svenske hovedstad.
Også Rezidor-kædens Park Inn brand har store planer i Norden. Snart åbner Park Inn Hotel Stockholm Hammarby Sjöstad – et langt navn, men meget tæt på Stockholm med kun 7 km til bycentrum. Her vil 177 værelser snart stå klar. I Oslo vil Park Inn Hotel Oslo snart kunne tilføje 118 nye værelser til den norske hovedstads samlede hotelkapacitet.
I alt har Rezidor 380 hoteller i drift eller under opførelse i 59 lande i Europa, Mellemøsten og Afrika.