Rejseinspiration belønnes med præmier for 250.000 kroner

Det hollandske luftfartsselskab KLM har netop lanceret en såkaldt inspirations-app på Facebook, hvor rejsende kan søge inspiration og dele oplevelser og erfaringer med andre. En nordisk pulje med rejsepræmier til en værdi af 250.000 kroner er en del af kampagnen.

De sociale medier anvendes i stigende grad af rejse- og luftfartsbranchens selskaber til nye kommercielle tiltag.

Her er det hollandske luftfartsselskab KLM ingen undtagelse, idet selskabet har flere succesrige Facebook-kampagner bag sig.

Seneste aktivitet på Facebook er netop igangsat i denne uge. Rejsepræmier for en samlet værdi af 250.000 kroner i en samlet nordisk puljeer stillet på højkant. Til gengæld skal brugerne deleerfaringer og oplevelser med andre, således at rejsedrømmene kan gørestil virkelighed – og helst med KLM.

Hver dag i de kommende to uger vil de mest inspirererende bidrag blive kåret. Man skal dog først downloade app´en og indsende sine egne oplevelser for at kunne have en mulighed for at få adgang til præmiepuljen.

”Siden 2008 har KLM haft Journeys of Inspiration som motto og nu spørger vi de rejsende hvorfra de henter deres inspiration til rejser. Hos KLM bestræber vi os altid på at give de rejsende, de mest inspirerende rejseoplevelser og det er derfor naturligt at spørge rejsende, hvad der inspirerer dem mest. Vi oplever i forvejen stor trafik på vor Facebook-side og derfor er Facebook et oplagt forum at bede de rejsende om at dele deres rejseoplevelser gennem, så vi får flest mulige inspirerende historier,“ udtaler Vincent Audusseau, der er Country Manager hos Air France-KLM.

Kampagnen er lanceret samtidigt den 16. august i Danmark, Norge, Sverige og Finland.