Sådan beslutter de rejsende sig

Onsdag den 1. september løfter Google sløret for den nye ‘Traveler´s Road to Decision’ analyse, der viser, hvordan rejsende beslutter sig. Den danske rejsebranche er inviteret med på første række.

Den måde man markedsfører rejser og ophold på er blevet revolutioneret inden for de sidste 10 år. Derfor var det en stor overraskelse, da undersøgelsen Traveler’s Road to Decision sidste år afslørede, at valg af destination ofte blevbesluttet ud fra videoer fra andre rejsende, frem for ‘officielle’ videoer fra hoteller og rejsearrangører.

Google har valgt at invitere den danske rejsebranche med på første række, når den seneste undersøgelse præsenteres ved et såkaldt ‘webinar’ onsdag den 1. september kl. 20.00 (lokal tid 11.00 PST).

Påseminaret vil beslutningstagere indenfor rejse- og luftfartsbranchen kunne få de sidste nyheder om, hvilke online og offline medier der har størst indflydelse for booking af rejser. Iårets analyse er detogså undersøgt, hvordan shopping er forskellig alt efter hvilken type rejse man er på samt hvordan forbrugernes adfærd har ændret sig i det sidste år.

“På internettet er der kun én regel: tingene forandrer sig utroligt hurtigt. Det er derfor det er vigtigt hele tiden at følge udviklingen, både med de overordnede tendenser og uge for uge med søgeord,“ understreger Industry Manager, Rico Gade fra Google´s danske afdeling.

Gennem analysen og flere cases får rejsebranchen denseneste opdaterede viden om, hvordan rejsende beslutter sig – og dermed en unik indsigt i, hvor man skal sætte ind med sin offline og online markedsføring, for at gøre en forskel.

Google oplyser, at værterne ved det eksklusive ‘webinar’ er Michelle Darcy, Vice President i analysebureauet, Ipsos OTX MediaCT og Susan Billingsley, der er Travel Marketing Manager hos Google.

Link: Traveler´s Road to Decision Webinar