Skærpet kamp om konferencemarkedet

De danske konferencehoteller er mærket af erhvervslivets krise og bombarderer markedet med tilbud, der skal lokke kunderne tilbage.

Salgsbarometret står på lavpunktet hos mange danske konferencehoteller. Erhvervslivet har valgt at spare på eksterne møder, kurser og konferencer, hvilket kan mærkes i et marked, der har haft nogle rigtig gode år fra 2004 til 2008.

I denne periode blev eksempelvis Comwell Kellers Park i Børkop ved Vejle indviet. Det er seneste skud på stammen i Comwell-kæden og et af flagskibene blandt de danske konferencehoteller. Gæster var der nok af ved åbningen i foråret 2008, men nu har tiderne skiftet.

Derfor tilbyder Comwell Keller Park 25 % rabat ved alle bestillinger foretaget resten af året og til møder og konferencen afholdt i enten 2009 eller 2010. Hermed er det muligt atkøbe et mødedøgn inklusiv overnatning i enkeltværelse til en pris af 1.356 eksklusiv moms på et af Danmarks smukkeste konferencehoteller. Et regulært dagmøde er nede i en pris på 440 kr. eksklusiv moms.

Comwell Kellers Park

Comwell Kellers Park tilbyder 25 % rabat

Nogle konferencehoteller vælger at tage rabat-våbenet i brug. Andre vælger at inkludere flere ydelser for at give kunderne mere for pengene, således at hotellets omæstningsbudget kan holdes intakt. Et eksempel herpå er Choice Hotels, der nu tilbyder gratis natmad eller eftermiddags-snack for alle arangementer, der bestilles inden 30. november og som afvikles inden udgangen af 2010.

Tilbuddet gælder for alle arrangementer med minimum 10 overnattende gæster, hvad enten der er tale om konference, kursus, møde, kick-off, event, fest, landsmøde eller lignende.

I Københavns bliver konkurrencen skærpet yderligere, når Arp-Hansen Hotel Group åbner Tivoli Congress Center Åbner i oktober 2010. Indtil da kan Arp-Hansen dagmødepakker til 476 kr. eksklusiv moms på kædens øvrige ni københavnske hoteller indtil det nye kongrescenter står klart.