Skandinaviske rejsebureauer skal betjenes i Sydafrika

Lufthansa flytter den 17. december sin skandinaviske Agent Help Desk til Cape Town i Sydafrika.

Den stigende globalisering er slået kraftigt igennem hos de store luftfartsselskaber, der får udført opgaver de steder i verden, hvor de løses bedst og billigst.

Det er måske også en af årsagerne til, at Lufthansa har valgt at flytte sin skandinaviske Agent Help Desk til Cape Town med virkning fra 17. december. Lufthansa oplyser, at rejsebureauernes medarbejdere skal ringe ind på det sædvanlige telefonnummer, men at åbningstiderne bevares uændret.

Åbningstiderne er mandag til fredag kl. 08.30 til 18.00. Customer Relations-afdelingen vil stadig være lokaliseret i Liverpool.

Lufthansa Agent Help Desk

Den største ændring bliver ifølge Lufthansa, at betjeningen vil ske på engelsk og ikke på skandinaviske sprog.

For år tilbagehavde Lufthansa i Danmarkegnerepræsentationskontorer i det centrale København og Århus. Begge afdelinger varetog salgsarbejde og servicering af rejsebureauerne. I dag har Lufthansa en salgsafdeling i Danmark lokaliseret i SAS-Huset på Hedegaardvej i Kastrup.