Tivoli Hotel åbner den 2. september

Torsdag den 2. september slår Tivoli Hotel i København officielt dørene op til et hotel, der er sammenhængende med Danmarks største turistattraktion. Arp-Hansen Hotel Group skal drive Tivoli-hotellet, der bliver Tivoli’s forlængede arm ud i byen.

Tivoli Hotel er nu helt klart og åbner officielt torsdag 2. september efter en periode med soft opening. Dermed realiseres drømmen både for Københavns største hoteloperatør, Arp-Hansen Hotel Group, og for Tivoli, Danmarks største turistattraktion, om at give gæsterne en sammenhængende mulighed for underholdning og overnatning. Et sådant koncept er ofte set med succes i udlandet, bl.a. i Disney World, samt hos Legoland i Billund, og forventningerne er derfor store.

Hotellet, der er på 12 etager, rummer 382 værelser i Tivoli-design og 20 tematiserede garder- og Columbine-værelser samt et Tivoli-brasserie. Der er udendørs legeplads, fitness og poolområde.

Derudover kan gæsterne på toppen af hotellet nyde en drink i Skybaren eller spise i Sticks’n’Sushi, hvor der er udsigt over hele byen.

’Det er glædeligt, at der nu er kommet et temahotel i København, der er sammenkædet med Tivoli og med design, farver og kendte skikkelser som Harlekin, Columbine, Pjerrot, Tivoli-Garden og desuden med adgang til Tivoli,’ siger Lise Lyck, centerleder for Center for Tourism and Culture Management på CBS til rejsemagasinet Travel People. ’Erfaringer fra udlandet viser, at et temahotel gavner de attraktioner, de er knyttet til, hvilket vi i Danmark har stærkt brug for, eftersom der som bekendt har været tilbagegang i turismen i en årrække.’

Lars Bernhard Jørgensen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, er ligeledes begejstret:

’Tivoli er unikt i verden, og byens gæster forbinder haven med positive oplevelser. Derfor er det rigtigt godt, at Tivoli nu folder sig ud og rykker ud i byen. Den ny kombination af Tivoli, et dygtigt hotelkoncept og senere på året et kongrescenter giver synergi og skaber et helt nyt produkt, en helhedsoplevelse. Det kommer til at styrke København som turist- og kongresdestination,’ konstaterer han overfor Travel People.

Foto: Hotellets indretning oser af legendariske Harlekin, Columbine og Pjerrot.