Airbus A320-200 fra Thai Airways ved gaten i Singapore-Changi. (Foto: Matthias Wagner)

Ringere kvalitet i Thai A320 end i widebody

ANMELDELSE: En flyvning med en Airbus A320 fra Thai Airways på Royal Silk Class ville give topkarakter i Europa. Men kvaliteten er lavere i sammenligning med widebody-produkter i Asien.

Efter Thai Smile stoppede som et selvstændigt brand og blev en del af Thai Airways, blev selskabets A320’ere opgraderet med nye sæder i Royal Silk Class, hvor der nu en 2-2 konfiguration mod tidligere 3-3.

Business class på de kortere ruter i Asien...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?

Efter Thai Smile stoppede som et selvstændigt brand og blev en del af Thai Airways, blev selskabets A320’ere opgraderet med nye sæder i Royal Silk Class, hvor der nu en 2-2 konfiguration mod tidligere 3-3. Business class på de kortere ruter i Asien med wide-body-fly er traditionelt af meget høj kvalitet, og Thai benytter da også wide-bodies på de fleste af selskabets afgange mellem Bangkok og Singapore. Jeg ville derfor prøve, hvordan denne A320-oplevelse var i en direkte sammenligning med widebodies. Der er en tendens i retning af, at flere selskaber begynder at anvende mindre fly og stadig forsøger at…

Bedømmelse

Samlet bedømmelse

3,5 ud af 6 stjerner

Oversigt :
Plus: Tidlig check-in, priority boarding, servering, personale, ankomst til tiden, priority immigration, priority bagage
Minus: Sæde, ingen pre-departure drink, IFE