Direktør Jan Vendelbo fra Spies og salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour er gerådet ud i åben strid, efter at Star Tour tirsdag i denne uge udsendte en pressemeddelelse, der hævdede at rejsebranchen har forsømt at fokusere på produktudvikling for rejsende par. Star Tour er kommet for sent i gang, hævder Spies-direktøren.

Åben strid mellem rejsebureaudirektører

Direktør Jan Vendelbo fra Spies og salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour er gerådet ud i åben strid, efter at Star Tour tirsdag i denne uge udsendte en pressemeddelelse, der hævdede at rejsebranchen har forsømt at fokusere på produktudvikling for rejsende par. Star Tour er kommet for sent i gang, hævder Spies-direktøren.

Noget tyder på, at der kunne være brug for en gang “parterapi“ til de to rejsebureaudirektører Jan Vendelbo fra Spies og Stig Elling fra Star Tour.

De to direktører er i åben strid efter at Star Tour tidligere på ugen udsendte en pressemeddelelse, hvor salgsdirektør Stig Elling gjorde sig til talsmand for, at rejsebranchen har forsømt at produktudvikle overfor par-rejsende, der udgør en betydelig del af branchens kundeunderlag.

Men Star Tour er kommet for sent i gang med at tænke på parrene, hævder direktør Jan Vendelbo fra Spies. Det er faldet Spies-direktøren for brystet, at Stig Elling har udtalt sig på branchens vegne. I en pressemeddelelse fra Spies omtales Stig Elling som “en rejsebureaudirektør, der ynder at se sig selv som selvbestaltet talsmand for hele rejsebranchen.“

“Hvordan kan man overse, at Spies på blot tre år har opbygget en hotelkæde, Sunprime Resort, der udelukkende henvender sig til par uden børn? Kæden omfatter i dag fire hoteller med plads til 947 par. Det seneste Sunprime-hotel, Sunprime Kamala Beach Resort, åbnede vi for blot 14 dage siden på ferieøen Phuket,“ fortæller direktør Jan Vendelbo fra Spies, der i 2011 forventer at sende ca. 4.000 par på ferie på Sunprime-hotellerne.

Ifølge Spies-direktør Jan Vendelbo har Star Tour angiveligt forsømt at produktudvikle overfor det velstillede 50+ parsegment.

“Jo, rejsebranchen har bestemt tænkt på de mange par – men nogen i branchen er måske kommet lidt sent i gang med at tænke,“ siger Jan Vendelbo.

Foto: Salgsdirektør Stig Elling er måske kommet lidt for en i gang med at tænke på par-rejser, hævder Spies-direktør Jan Vendelbo.