A320-flyet fra TAP Portugal taxier efter landing på bane 22L i CPH. Foto: Havarikommissionen

Airbus om CPH-hændelse: Aldrig go-around efter reversering

Airbus understreger, at der ikke må laves go-around efter reversering af motorer på et fly. Dette skete angiveligt ved hændelsen med TAP-flyet i CPH sidste år. Havarikommissionen forventer endelig rapport sidst i september.

En hændelse kategoriseret som ”alvorlig” fandt sted 8. april 2022 i Københavns Lufthavn, da et fly fra TAP Portugal skulle lande efter en flyvning fra Lissabon.

Hændelsen var tæt på at få fatale konsekvenser for de 102 passagerer og syv...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 95

1 måned

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 285

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

DKK 995

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?