Bonus- og loyalitetsprogram hos Hotels.com

Hotelbooking-sitet Hotels.com har netop indført et loyalitetsprogram, hvor den 11. hotelbooking bliver uden beregning. Loyalitetsprogrammet Welcome Rewards belønner således de trofaste kunder med en ekstra overnatning på et af 65.000 hoteller over hele verden.

Ifølge opgørelser fra hotelbooking-sitet Hotels.com bestiller hovedparten af danske rejsende deres hotelovernatning på nettet.

Et af de foretrukne sites er Hotels.com, der er en del af Expedia-gruppen. Hotels.com forsøger nu at fastholde kunderne gennem etablering af loyalitetsprogrammet Welcome Rewards, der giver mulighed for at spare 10 overnatninger op på tværs af hotelkæder og individuelle hoteller og derefter indløse de 10 opsparede overnatninger til en ekstra overnatning på et af 65.000 hoteller over hele verden.

”6 ud af 10 danskere bestiller deres hotel over nettet. Og for dem kan det nu for alvor betale sig at booke hotelophold på et og samme sted. Welcome RewardsTM er således et godt tilbud til rigtig mange af vores kunder, som ofte booker deres hoteller gennem os. Nu kan de få en helt kontant gevinst ud af det, fordi de reelt får rabat, når de køber 10 overnatninger. Det er simpelt og helt uden en masse uigennemskuelige restriktioner,” forklarer Nigel Pocklington, der er administrerende direktør for Hotels.com.

Welcome Reward er lanceret i Danmark og 43 andre lande med virkning fra den 4. oktober 2011. Men loyalitetsprogrammet er anerkendt og gennemtestet, idet det har været lanceret i USA og Latinamerika siden 2008 samt i Storbritannien, Canada og Australien siden 2010.

Ifølge Hotels.com er der et ukompliceret system, hvor der ikke er skrevet mange ting med småt. Denvigtigste begrænsning er prisen på bonusovernatningen. Den bliver opgjort på basis af et gennemsnit af de 10 foregående overnatninger. Og skulle den ønskede bonusovernatning være dyrere, end hvad man har opsparet point til, betaler man blot differencen.

Men der er dog alligevel skrevet noget med småt. Skatter og afgifter er ikke inkluderet i bonusovernatningen.

Hotels.com har hele 85 websider i hele verden og alene i EMEA-området (Europa, Mellemøsten og Afrika) 33 sites på 24 forskellige sprog – og således også dansk.