Passager på Club World. (Foto: British Airways | PR)

British Airways tilbyder atter fuld Club World-service

Efter at serviceniveauet på Club World har været tonet ned under pandemien, relancerer British Airways nu den fulde service med en ny menu og selskabets nyeste Business Class-sæder.

COVID-19-pandemien var ikke kun skyld i, at grænser blev lukket og flyvninger aflyst. Den ændrede også på hvor tæt, mennesker kom på hinanden, da myndighederne som bekendt anbefalede, at man holdt afstand.

Det førte blandt andet til, at British Airways ændrede i selskabets Club World-service på de flyvninger, der kunne foretages. Servicen blev tilrettet sådan, at man minimerede interaktionen mellem passagerer og personale.

Nu oplyser selskabet dog, at man har relanceret serviceniveauet på Club World, der er navnet på Business Class på selskabets oversøiske flyvninger. Det sker med en ny menu ombord på flyvningerne, nye sæder på flere fly i flåden og et opfrisket check-in-område i London-Heathrow.

Tilretter menuen
Ifølge British Airways har flyselskabet sigtet efter service, der minder kunderne om at være på brasserie, og passagerne vil igen få serveret hver ret enkeltvis som på en restaurant. Retterne er fra en ny menu, der skal afspejle selskabets britiske rødder.

Menuen vil blive ændret i takt med, at årstiderne skifter. De rejsende vil blandt andet kunne få serveret cottage pie, chokoladefondant med crème anglaise samt artiskokker og parmesan suppe med croutoner på forskellige tider af året.

Flyselskabet vil også tilpasse de retter, så de passer med ankomstdestinationen. Det kan eksempelvis betyde, at der vil blive serveret grillet guldmakrel med citron og krydderurter på flyvninger til Caribien og biryani med kylling, hvis de rejsende skal til eller fra Indien.

Flyselskabet bringer samtidige den såkaldte express service tilbage på aftenflyvninger. Det indebærer at hele måltidet serveres på en enkelt bakke, og denne service er tiltænkt de kunder, som ønsker at få overstået spisningen hurtigt og komme til at sove.

Opgraderer flyene
Sajida Ismail, der er British Airways’ chef for kundeoplevelser, er tilfreds med det produkt, som flyselskabet nu lancerer.

”Det har været meget vigtigt for os, at det ville overgå vores kunders forventninger, når vi atter introducerede den fulde World Club-service. Derfor har vi brugt tid på at sikre os, at vi er i stand til at levere en virkeligt god måltidsoplevelse, der minder om et brasserie, og som ikke blot smager godt, men som vores ansatte også er stolte over at servere.”

I tillæg til den nye menu er British Airways i færd med at installere det nye Business Class-sæde, Club Suite, på endnu flere fly i selskabets flåde af Boeing 777-fly, ligesom de også er ombord på den Airbus A350’er, som flyselskabet har fået leveret i år. Dette fly er ligeledes udstyret med First Cabin-kabiner med en dør, der kan sikre de rejsendes privatliv undervejs.

Flyselskabet fortæller desuden, at man har frisket check-in-området til Club World-flyvningerne i London-lufthavnen Heathrow op i forbindelse med relanceringen af servicen.


Relaterede artikler:

British Airways skærer ned på skandinaviske ruter

Aflyser 10.000 flyvninger i vintertrafikprogrammet

British Airways Club Suiter udrulles på Boeing 777