Cimber Sterling får officiel fan-side på Facebook

Facebook er et stærkt medie til at skabe og bevare relationer. Ny officiel fan-side fra Cimber Sterling skal afløse selvbestaltede grupper, der har anvendt selskabets brand og navn.

Mere end 5.300 danskere har hidtil været tilmeldt en Facebook-gruppe, der er initieret af fem medarbejdere hos Cimber Sterling. Nu afløses denne Facebook-gruppe af en officiel fan-side.

Facebook blev som medie blandt andet anvendt af Cimber Sterling-medarbejdere til at opfordre om køb af 1-krones billetter hos konkurrenten Norwegian.

Men det er ikke den slags aktiviteter, der finder sted på den nye fan-side.Herfristes medlemmerne med at modtage de bedste tilbud først, deltage i konkurrencer, se nye reklamefilm samt modtage information om nye ruter og feriemål.

Cimber Sterlinghar som lokkemad udloddet signerede landsholdstrøjer, hotel-gavekort og helt ekstraordinært 5 x 2 returbilletter i en konkurrence blandt alle tilmeldte, der er “fan“ af selskabet inden 1. marts 2010.

På baggrund af den seneste “Anders And“ sag er der opstået fleresporadiske Facebook-grupper, der omhandler Cimber Sterling. Gruppen “Støt Cimber Sterling“ havde tirsdag mere end 1.300 medlemmer, mens gruppen “Boykot Cimber Sterling“ kunne mønstre knapt 100 medlemmer.