SAS vil have fat i morgendagens hyppigt rejsende kunder. Derfor indleder selskabet i denne uge en kampagne, der appellerer til unge mellem 18 og 25 år. Kampagnen tager udgangspunkt i en konkurrence, hvor der kan vindes en million bonuspoint med SAS og understøtter en samtidig lancering af nye ungdomspriser hos selskabet.
I denne uge lancererer SAS kampagnen “Rising Stars“, der er en social-media kampagne, hvor det skandinaviske luftfartsselskab vil sætte en million EuroBonus points på højkant i en konkurrence.
Enmillion bonuspoints med SAS kan eksempelvis bruges til 16 returbilletter til New York, eller 33 rundrejser til destinationer som London, Paris og Amsterdam.
“Rising Stars“ handler om at sætte fokus på det segment, der bliver fremtidens hyppigt rejsende kunder hos SAS.
“Kampagnen er rettet mod vore kommende hyppigt rejsende kunder. Vi er allerede et etableret ‘brand’ hos rejsende over 25 år, men vi ønsker også at fokusere på vores unge rejsende, særligt efter at vi nu tilbyder en lang række ungdomspriser- og produkter inklusive de nye last-minute billetter fra Skandinavien til Europa,“ fortæller Christina Ericsson, der er Online Communications Director i SAS.
Last minute-billetterne for unge mellem 18 og 25 år koster fra 345 kroner for rejser inden for Europa. Billetterne kan bookes helt op til dagen før afrejse viaSAS-hjemmesiden og gælder kun enkeltbilletterDe traditionelle ungdomsbilletter kan bestilles op til et år i forvejen og udbydes til priser fra 395 kroner. Det betyder, at ungerejsende kan købe traditionelle ungdomsbilletterog last minute-billetter til alle SAS’ europæiske destinationer.
“Vi tror, at en interaktiv social-media kampagne er den bedste måde at kommunikere med denne aldersgruppe, hvorfor vi nu lancerer SAS Rising Stars, hvor vi leder efter dygtige unge talenter, som vi kan belønne med en million EuoBonus points,“ siger Christina Ericsson.
For at kunne deltage i konkurrencen SAS Rising Stars, skal unge rejsende udarbejde en video, eksempelvis en musikvideo, en kortfilm, en reklamefilm eller en rejseberetning som skal sætte fokus på nogle af de ungdomspriser- og produkter som SAS tilbyder. For at kunne optjene virtuelle bonuspoints, skal teamet bag produktionen opnå så mange “likes“ – altså positive tilkendegivelser på de sociale medier – som muligt.
En jury bestående af nogle af Skandinaviens mest hyppigt unge rejsende med EuroBonus guldkort skal også give points til deres favoritvideo som en del af konkurrencens indhold. Konkurrenten vil være åben indtil den 13. juni.