En million rejser – igen og igen

Ifølge SAS er selskabets nuværende lavpriskampagne den største nogensinde i Skandinavien. SAS har i en periode fra 19. til 30. august sat 1 mio. billetter til salg. SAS-lavpriskampagnerne er skemalagte og finder sted med helt regelmæssige mellemrum.

“En million rejser til salg på sas.dk “ er overskriften i en pressemeddelelse fra SAS. Der er faktisk lidt mere end sædvanligt, når SAS med faste mellemrum afvikler selskabets lavpriskampagner. Sædvanligvis sættes der “kun“ ca. 650.000 billetter til salg i lavpriskampagnerne.

“Vi gør alt, hvad vi kan for at alle vores kunder skal få øjnene op for SAS lave priser“, siger Per Møller Jensen, VP for Brand, Marketing og EuroBonus i SAS. Med kampagnen viser vi for alvor, at SAS også kan tilbyde den ferie – og fritidsrejsende nogle rigtig gode og konkurrencedygtige tilbud“, siger Per Møller Jensen.

SAS har afviklet sine “Big Sale“ lavpriskampagner i faste tidsintervaller siden første kampagne blev skudt i gang i marts måned sidste år.

• 6. marts – 22. marts 2009
• 20. august – 31. august 2009
• 18. november – 30. november 2009
• 11. marts – 22. marts 2010
• 18. maj – 27. maj 2010
• 19. august – 30. august 2010

Som det fremgår ligger den nuværende kampagne fra 19. – 30. august 2010 præcis på samme tidspunkt som året før.

Dengang blev der kun sat omkring det halve antal billetter til salg. Men det bevirkede alligevel, at SAS solgte 40 % mere på egne hjemmesider. Herudover blev salget af pakkerejser firedoblet, ligesom selskabet solgte dobbelt så mange ekstraydelser som forsikringer, hotel og billeje.

Rejseperioden i den nye kampagne er fra 1. oktober 2010 til og med 31. marts 2011 – dog med enkelte begrænsninger i jule- og nytårsperioden. Kampagnenafvikles i Danmark, Norge og Sverige samtpå detinternationale marked.

Foto:“Vi gør alt, hvad vi kan for at alle vores kunder skal få øjnene op for SAS lave priser,“ siger Per Møller Jensen.