SAS-hjemmesiden blev relanceret i december 2016.

Kunder raser over ny SAS-hjemmeside

Den nye SAS-hjemmeside er ikke blevet særligt positivt modtaget blandt kunderne, der lufter deres frustrationer på Facebook.

SAS lancerede i december måned en ny hjemmeside, men det skandinaviske flyselskab er ikke kommet særligt godt fra start. Kunderne er rasende over, at funktionerne i nogle tilfælde ikke virker, således at det ikke kan lade sig gøre af bestille rejser.

Derfor kommer der en lind strøm af kommentar til Facebook-siden hos SAS, hvor vrede kunder giver udtryk for deres frustration over den nye hjemmeside, som ifølge de mange kommentarer ikke er ligeså intuitiv og brugervenlig som den foregående.

Kommentarerne viser, at kunderne i flere tilfælde simpelthen ikke er i stand til at bestille en rejse, og det er naturligvis kritisk for et flyselskab, hvor mange rejser sælges via egen distributionskanal.

Kunderne: En katastrofe
CHECK-IN.dk har samlet en lille udpluk af kommentarer fra de seneste par dage på Facebook:

Camilla Berndtson: “Kan desværre ikke bestille min rejse på jeres hjemmeside. Hvad gør jeg?”

Laila Hansen: “Jeg ved ikke hvor mange flybilletter jeg har købt hos SAS, men det er rigtigt mange. Har altid kunne finde rundt på jeres gamle hjemmeside uden problemer. Den nye hjemmeside fungerer overhovedet ikke. Jeg har indtastet min destination en masse gange uden resultat. Send venligst et link der fungerer.”

Maria State: “Arggh!!! Siden opdateringen af den nye hjemmeside kan jeg ikke søge efter billetter eller logge ind på min konto. Det samme sker. ligegyldigt hvilken computer jeg bruge. Det virker heller ikke at bruge en tablet. Ringede til SAS kundeservice i dag med håb om at få løst problemet. Jeg kom igennem ret hurtigt, hvorefter jeg beskrev mit problem. Jeg fik svaret: Jeg ved ikke, hvad du taler om. Hos os virker det….Jeg kan hjælpe dig med at booke en billet herfra, men det koster en serviceafgift! Grr…”

Morten Svendstorp:  “Jeg forsøger at bestille en billet fra IAD (Washington, red.) til CPH, men jeres hjemmeside har nu i tre dage ændret de rejsedatoer jeg har valgt, når man klikker fra 1. Vælg afgang til 2. Rejsende. Er I bevidste om problemet? Til gengæld kan man ikke komme igennem til jeres chat, der hele tiden smider mig af.”

Pär Eriksson: “Hvad er det som sker med hjemmesiden? Den nye hjemmeside er en komplet katastrofe!!”

Mikael Jansson: “Rigtigt dejligt med ny hjemmeside. Men at man ikke har mulighed for at booke rejser til andre end sig selv er jo en katastrofe. Gør det om! Gør det rigtigt!!!!”

John Crawford-Currie: “Et lille råd i al beskedenhed: luk den nye hjemmeside ned, indtil I får de mest basale funktioner til at virke ordentligt.”

Gebyrfri hjælp fra SAS
På Facebook hos SAS forsøger de mange medarbejdere at hjælpe kunderne, men de må hele tiden henvise til den såkaldte Internet Support-afdeling, som kun er tilgængelig via en online-formular på hjemmesiden. Her mister mange af kunderne tilsyneladende lysten til at fortsætte, da der skal udfyldes en formular med beskrivelse af fejlen ledsaget af informationer om fejltype, browser, fejlkoder og meget mere.

Hos SAS er man man klar til at hjælpe, hvis kunderne af en eller anden årsag ikke selv er i stand til at gennemføre bookingen online.

“Det er selvfølgelig beklageligt, at der er kunder, som ikke kan komme igennem. Hvis man oplever, at man ikke kan booke på hjemmesiden, så kan man ringe til os gebyrfrit, og så hjælper vi med bookingen,” siger pressechef Mariam Skovfoged fra SAS i Danmark til CHECK-IN.dk.

SAS valgte fra midten af 2016 af foretage en trinvis lancering af hjemmesiden, således at ikke alle markeder på en gang skulle tage den opdaterede hjemmeside i brug. Men trods disse forholdsregler er der alligevel kunder, der har oplevelsen af, at hjemmesiden ikke fungerer, og det arbejder SAS på at løse.

“Det er et stort arbejde med en ny hjemmeside, og derfor har vi  valgt at lancere den nye hjemmeside trinvis, netop for at følge funktionalitet og kvaliteten, og luge ud eventuelle bugs undervejs. Vi følger selvfølgelig denne situation meget nøje og arbejder på højtryk for at få alt på plads,” lyder det fra pressechefen.

 

Relaterede artikler:

SAS i luften med ny hjemmeside

Ny SAS-hjemmeside i BETA-version

Nye SAS-hjemmesider på trapperne

SAS får helt ny hjemmeside

Falsk SAS-hjemmeside