Københavns Lufthavn bagagebånd 1 og 2. (Foto: Ernst Tobisch)

Kunstig intelligens skal reducere ventetiden

Københavns Lufthavn tager algoritmer og kunstig intelligens i brug i bagageudleveringen for at reducere ventetiden. Hvor meget ventetiden falder, ved lufthavnen dog endnu ikke.

’Algoritmer’ og ’kunstig intelligens’ er to modeord, man normalt forbinder med store internetvirksomheder som for eksempel Facebook og Google. Men nu tager Københavns Lufthavn de samme våben i brug for at sikre bedre udnyttelse af lufthavnens...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?