Københavns Lufthavn bagagebånd 1 og 2. (Foto: Ernst Tobisch)

Kunstig intelligens skal reducere ventetiden

Københavns Lufthavn tager algoritmer og kunstig intelligens i brug i bagageudleveringen for at reducere ventetiden. Hvor meget ventetiden falder, ved lufthavnen dog endnu ikke.

’Algoritmer’ og ’kunstig intelligens’ er to modeord, man normalt forbinder med store internetvirksomheder som for eksempel Facebook og Google. Men nu tager Københavns Lufthavn de samme våben i brug for at sikre bedre udnyttelse af lufthavnens...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 95

1 måned

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 285

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

DKK 995

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?