Airbus A320-200 fra Lufthansa i Fanhansa-livery. (Foto: Lufthansa | PR)

Lufthansa flyver 200.000 til EM-fodbold

Fra den 14. juni og en måned frem forventer Lufthansa-koncernen at flyve 200.000 passagerer til de mange fodboldkampen under slutrunden. Seks fly får en særlig udsmykning, og kampene kan følges live i flyene.

Europamesterskabet i fodbold for herrer afvikles i år i Tyskland fra den 14. juni og frem til og med finaledagen søndag den 14. juli. Udover værtsnationen deltager yderligere 23 landshold, og kampene skal afvikles i 10 forskellige byer, henholdsvis hovedstaden Berlin samt i Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamborg, Køln, Leipzig, München og Stuttgart.

For Lufthansa-koncernen betyder det, at der vil strømme fodboldinteresserede til Tyskland fra hele Europa, og samtlige lande blandt luftfartskoncernens netværksselskaber er blandt de 24 kvalificerede hold. Lufthansa, Austrian, Swiss og Brussels Airlines kan derfor transportere fans fra Tyskland, Østrig, Schweiz og Belgien – samt fra alle de andre deltagende nationer.

Samlet venter de fire netværksselskaber at transportere at flyve med 200.000 fodboldfans under slutrunden. Det oplyser Lufthansa Group i en pressemeddelelse.

“Som partner for det tyske herrelandshold i fodbold, venter vi spændt på begivenheden. Vi ser især frem til at flyve fodboldfans fra hele verden til Tyskland,” siger Heiko Reitz, der er kommerciel direktør i Lufthansa Airlines.

Aktiviteter på landjorden og i luften
Lufthansa har valgt at støve det tidligere anvendte “Fanhansa”-koncept af til denne slutrunde, og det sker blandt andet ved, at seks fly i Airbus A320-serien er blevet folieret med Fanhansa navnet på siden, hvilket skal være med til at understrege, at der sker noget særligt i Tyskland i den kommende tid.

Derudover vil flyene også være indrettet med særlige nakkeservietter på sæderne samt madbakker med titlen “Breakfast for Champions”, og den særlige Lufthansa-chokolade, der serveres på samtlige flyvninger, bliver under slutrunden til en EM-chokolade.

Lufthansa lover også, at fodboldentusiaster vil kunne følge med i kampene, selvom man er ombord i flyene. Kampene transmitteres via en live ticker på tyske indenrigsflyvninger samt europæiske flyvninger, og det er muligt – uden beregning – at følge kampene live hos Lufthansa og Austrian via FlyNet-portalen. Det gælder også på de nye A350-langdistancefly med Allegris-kabine samt på Discover Airlines’ langdistanceflyvninger.

Endelig har Lufthansa udsmykket Terminal 2 i München Lufthavn med et kæmpestort fantørklæde med titlen “Yes to Europe”, der skal markere både Europa-Parlamentsvalget, EM i fodbold samt OL i Paris.

 

Relaterede artikler:

Det danske landshold på tyske vinger

Tyske verdensmestre flyver med dansk flyselskab

Flyselskaber bruger EM-fodbold som markedsføringsplatform