Allegris-produktet omfatter en suite i First Class. (Foto Lufthansa | PR)

Lufthansa lancerer suiter i Business- og First Class

Lufthansa gennemfører den største investering i Premium-produkter i selskabets historie. Produktet hedder Allegris og vil blive implementeret i alle fire serviceklasser på langdistanceflyene.

Lufthansa tager næste år et stort skridt i forhold til at skabe det bedste Premium-produkt blandt de vestlige flyselskaber og kommer dermed til at udfordre nogle af flyselskaberne fra Mellemøsten og Asien.

Det kunne Lufthansa fredag løfte sløret for ved præsentationen af et nyt produkt kaldet “Allegris”, som fra 2023 vil blive introduceret i samtlige fire serviceklasser på langdistanceruterne.

Den største nyhed er, at Lufthansa vil indrette suiter i selskabets First Class samt på den forreste række i Business Class.

I First Class er der planlagt rummeligt suiter med vægge, der næsten har loftshøjde for at sikre maksimalt privatliv under flyrejsen. Sædet bliver næsten en meter bredt, og det kan naturligvis omdannes til en seng. Alle sæder og senge er placeret i flyveretningen.

Herudover er suiten også indrettet med et personligt klædeskab, der muliggør at passagererne kan skifte til pyjamas uden at skulle forlade suiten. Herudover bliver det muligt at spise sammen med medrejsende ved et stort spisebord, hvor man kan sidde overfor hinanden. Underholdningen vil samtidig blive præsenteret på skærme, der strækker sig over hele suitens bredde.

Suiter på første række
Hvis billetprisen for at rejse på First Class er for høj til rejsebudgettet, vil det også være muligt at få komforten i en suite på den forreste række i Business Class.

Her tilbydes også suiter med højere vægge og skydedøre, der kan lukkes helt. Udover en personlig garderobe kan de rejsende også lade sig underholde med en 27 tommers skærm, som for ikke så mange år siden var standardstørrelsen hjemme i dagligstuen.

Fra de øvrige Business Class-sæder er der direkte udgang til gangen, og væggene ved sædet har en højde på 114 centimeter. Til gengæld må passagererne her nøjes med en skærm på 17 tommer.

Herudover kan alle sæder konverteres til en to meter lang seng, ligesom det udleveres støjreducerede hovedtelefoner, og Bluetooth-forbindelsen giver mulighed for at tislytte egne devices til underholdningssystemet.

Forbedret sleeper-produkt
Lufthansa tilbyder fire serviceklasser på langdistanceflyene, og der bliver også lavet forbedringer i Premium Economy og Economy i forbindelse med udrulningen af Allegris.

I Economy Class har Lufthansa siden august sidste år tilbudt en såkaldt Sleeper’s Row, når der har været god plads på langdistanceflyvningerne. Her har det været muligt at købe adgang til tre eller fire sæder sammen med en topmadras, et tæppe og en pude.

Dette produkt bliver forbedret i en 2.0-version i Allegris-produktet, idet hvilefladen bliver øget med 40 procent, idet det vil være muligt at slå benstøtten op til samme højde som sædet. Herudover bliver det i Economy Class også muligt at booke et frit sæde ved siden af sig.

I Economy Class bliver det muligt at købe et frit nabosæde. (Foto: Lufthansa | PR)

Hvad angår Premium Economy Class, så fortsætter udrulningen af det produkt, der blev lanceret hos Swiss i foråret 2022,  hvor sæderne er integreret i en skal og kan justeres uden at genere passagerer, der sidder på rækken bagved. Her er der adgang til skærme på 15,6 tommer, der er indbygget i stoleryggen.

Nyt fly hver 14. dag frem til 2030
Hos Lufthansa er der begejstring at spore hos koncernchef Carsten Spohr efter bestyrelsens godkendelse af den store investering.

“Vi ønsker at sætte nye, hidtil usete standarder for vores gæster. Den største investering i Premium-produkter i vores virksomheds historie understøtter vores ønske om fortsat at være det førende vestlige Premium-flyselskab i fremtiden,” udtaler koncernchefen i en pressemeddelelse.

Allegris-udrulningen kommer til at ske parallelt med leveringen af nye fly. Frem til 2030 vil Lufthansa-koncernen får leveret 180 nye kort- og langdistancefly til samtlige flyselskaber i koncernen. Til langdistanceruterne kommer der Boeing 787, Boeing 777-9 og Airbus A350, mens der kommer nye Airbus A320neo til de korte ruter.

Det betyder, at Lufthansa-koncernen frem til 2030 vil få leveret et splinternyt fly hver 14. dag.

 

Relaterede artikler:

Lufthansa introducerer sovesofa for 1.200 kroner

SWISS afslører ny Premium Economy

Lufthansa løfter sløret for ny Business Class