Udsmykningen af flyene i Brussels Airlines' flåde vil finde sted løbende. (Foto: Brussels Airport)

Lufthansa-selskab afslører nyt logo og slogan

Brussels Airlines har netop løftet sløret for det nye brand, der skal tegne selskabet fremover. Flyselskabet ser skiftet som en ny begyndelse efter en række turbulente år.

Efter de seneste års mange forandringer er Brussels Airlines nu klar til at se fremad. Det fortalte det belgiske flyselskab torsdag. Selskabet fortalte desuden, at rejsende skal vænne sig til at kigge efter et andet logo, når de i fremtiden leder efter afgange fra selskabet. 

Ifølge flyselskabet så er en opdatering af brandet næste skridt i en proces, som blev sat i gang under COVID-19-pandemien. Processen betød i første omgang, at Brussels Airlines blev omstruktureret. Nu ændrer selskabet også på sin identitet udadtil. 

Brussels Airlines fortæller, at det nye brand er kulminationen på en årrække, der har været præget af mange forandringer. Siden Lufthansa-koncernen i 2016 købte sig til fuldt ejerskab af flyselskabet, har fremtiden for det belgiske selskab været præget af usikkerhed. 

Ønsker at understrege belgisk tilhørsforhold
I årene siden Lufthansa overtog ejerskabet har bestyrelsen løbende diskuteret, om Brussels Airlines skulle fortsætte som et selvstændigt flyselskab. Det nye logo signalerer, at Brussels Airlines fortsætter med en selvstændig identitet.

Det bliver dog med et nyt logo. Logoet er blevet ændret sådan, at de to ord i navnet nu står oven på hinanden. Skrifttypen er desuden blevet opdateret. At “Brussels” nu står øverst og med større bogstaver end “Airlines” skal understrege flyselskabets belgiske identitet, siger Brussels Airlines. 

Selskabets signaturfarver ændres til en dybere rød og en mørkere blå end i dag. Flyenes haleror vil i fremtiden være dækket af ni prikker i forskellige størrelser. Ifølge Brussels Airlines så symboliserer den detalje mangfoldigheden blandt selskabets kunder, destinationer og ansatte. 

Skifter logoerne ud løbende
Brussels Airlines introducerer også et nyt slogan, der lyder: “You’re in good company”. Flyselskabets marketingchef, Michel Moriaux, tror, at det vil minde kunderne om “gæstfrihed”, som flyselskabet ser som en kerneværdi i forretningen. 

Det nye brand skal implementeres løbende over en årrække. Rejsende vil altså fortsat støde på Brussels Airlines’ gamle brand. Flyselskabets flåde ajourføres først, når flyene i forvejen var planlagt til at skulle males om. 

Den tilgang skal hjælpe med at mindske udgifterne ved skiftet, fortæller flyselskabet. Strategien er kendt fra andre sektorer end luftfarten. I januar offentliggjorde fastfoodkæden Burger King et lignende globalt brandskifte, der først forventes at være tilendebragt om flere år.

 

Relaterede artikler:

Topchef i Brussels Airlines kan blive fyret i dag

Passagerafgift på korte flyvninger på vej til Belgien

Brussels Airlines trues af en mulig kabinestrejke