Airbus-fly fra Eurowings Discover. (Foto: Christian Engels | Eurowings Discover | PR)

Lufthansa-selskab skifter navn

Det er atter uklart, hvornår det præcis sker, men en talsperson fra Eurowings Discover bekræfter, at Lufthansa-datterselskabet barsler med et navneskifte, som skal give det en skarpere profil.

Det tyder på, at det i fremtiden kan være slut med at se fly med Eurowings Discover-bemaling i lufthavnene. Selskabet er nemlig i færd med at skifte navn således, at det i fremtiden vil operere under et helt nyt varemærke.

Nyheden kommer omkring to år efter, at Eurowings Discover første gang sendte fly på vingerne. Det skete den 24. juli 2021, og i dag råder selskabet over en flåde, der består af 22 Airbus-fly fordelt på typerne A320-200, A330-200 samt A330-300.

Flyselskabet har etableret baser i lufthavnene i Frankfurt og München, hvorfra det beflyver flere end 50 destinationer, der befinder sig i blandt andet Nordamerika, Caribien samt i lande omkring Middelhavet.

Nyt navn er registreret
Nu vil Lufthansa-datterselskabet dog droppe Eurowings som en del af navnet, og i stedet vil man fremadrettet være kendt som Discover Airlines. Selskabet har registreret det nye navn ved den tyske patent- og varemærkestyrelse.

Det er endnu uklart, hvornår det nye navn vil blive taget i brug, men en talsperson fra flyselskabet har bekræftet nyheden over for FVW Travel, ligesom koncernchef Bernd Bauer ligeledes skal have nævnt navneskiftet kortfattet ved en begivenhed, som selskabet afviklede i løbet af juni.

Trods flyene ser ens ud, har Eurowings og Eurowings Discover ikke meget til fælles ud over, at begge flyselskaber en del af Lufthansa-koncernen, og at Eurowings Discover har overtaget en del af de langdistance-ruter, som Eurowings tidligere havde i porteføljen.

At de to selskaber er relativt forskellige enheder, er netop en del af af årsagen til, at navnet står til at blive skiftet.

Vil rykke tættere på Lufthansa
Ifølge talspersonen fra Eurowings Discover skal navneskiftet tjene til, at flyselskabet får en skarpere og mere selvstændig profil som et selskab i Lufthansa-koncernen, der er specialiseret i at levere fritidsrejser af en vis kvalitet.

Det vil distingvere selskabet fra Eurowings, der er et lavprisselskab.

Tidligere på året har koncernchefen desuden i et interview fortalt, at han har en ambition om at flyselskabet, dets forretning samt offentlige profil i fremtiden skal lægge sig tættere op ad moderselskabet Lufthansa, end det aktuelt er tilfældet. Navneskiftet kan ses som et led i denne strategi.


Relaterede artikler:

Endnu et flyselskab accepterer synlige tatoveringer

Nyt Lufthansa-selskab klar til at gå i luften

Eurowings Discover og Condor i kamp om tyske langruter