Lufthansa-koncernens selskaber har lancerer en helt ny billettype kaldet Green Fare. Den grønne billetpris tilbydes i første omgang på flyvninger fra Skandinavien til Europa.
Lufthansa-koncernens flyselskaber har tirsdag lanceret et nyt initiativ kaldet Green Fares. Det betyder, at rejsende med Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines og Brussels Airlines får adgang til en billetpris, der inkluderer fuld CO2-kompensation.
De grønne billetpriser vil i første omgang blive rullet ud på det skandinaviske marked, og Lufthansa-koncernen er angiveligt den første internationale luftfartskoncern med dette tilbud, der består af 20 procent bæredygtigt SAF-brændstof og 80 procent CO2-kompensation via klimabeskyttelsesprojekter.
Green Fares bliver tilbudt som en ekstra mulighed sammen med de velkendte pristyper, henholdsvis Light, Classic og Flex og er tilgængelige på alle flyvninger i Economy Class og Business Class inden for Europa. I første omgang er billetterne kun tilgængelige i Lufthansas egne kanaler, men fra efteråret vil de også blive tilbudt gennem rejsebureauerne i Skandinavien.
CO2-neutral flyvning skal være en selvfølge
For at gøre den nye billettype mere attraktiv giver Lufthansa-selskaberne mulighed for gratis ombooking samt ekstra status og bonusoptjening i loyalitetsprogrammet Miles & More.
“Vi ønsker at gøre CO2-neutral flyvning til en selvfølge i fremtiden. Til dette formål tilbyder vil allerede vores gæster det mest omfattende udvalg af tjenester og udvider hele tiden dette yderligere. Folk vil ikke bare flyve og opdage verden – de ønsker også at beskytte den. Vi er drevet af behovet for at støtte vores kunder med de rigtige tilbud,” siger Christina Foerster, der er direktør for bæredygtighed i Lufthansa-koncernen.
I foråret indførte Lufthansa-selskaberne eksempelvis for første gang mulighed for CO2-neutral flyvning integreret i online booking. Her kunne kunderne under processen få mulighed for at udligne CO2-emissioner fra deres flyvning med bæredygtige flybrændstof og certificerede klimabeskyttelsesprojekter efter valg af billet, og et stigende antal rejsende benytter sig af denne mulighed.
Lufthansa-koncernen har et mål om at halvere CO2-udledningen i 2030 i forhold til 2019, og i 2050 ønsker Lufthansa-selskaberne at få status af at være CO2-neutral.
Relaterede artikler:
Lufthansa og to tyske lufthavne i fælles EU-appel