‘Skal du slå græs hele sommeren – eller flyve på ferie fra Aalborg Lufthavn?’ er temaet i en ny markedsføringskampagne, som Aalborg Lufthavn afvikler i ugerne 8 til 10.
At dømme efter den foreløbige responspå en ny markedsføringskampagnefår Marketing- og Kommunikationschef Rikke Mølgaard og hendes kolleger hos Aalborg Lufthavn ikke meget tid til at slå græs til sommer. Der skal nemlig arbejdes i lufthavnen med at betjene de mange nye rejsende, der vælger at flyve på ferie fra den nordjyske lufthavn.
Efter at have gennemført en markedsanalyse i efteråret med efterfølgende segmentering og målguppedefinition, har Rikke Mølgaard tilrettelagthele kampagnen lige efter bogen.
Den aktuelle kampagne er segmenteret mod passagerer til lufthavnens direkte ruter og chartertrafikken. Målgruppen er at finde i lufthavnens lokalområde, men også i høj grad i Århus-området og syd for Århus, hvor der ligger et stort potentiale for lufthavnen. “Rent faktisk ligger der et marked på ca. 200.000 mennesker i det øst- og midtjyske område, som vi ønsker at bearbejde,“ fortæller Rikke Mølgaard.
Kampagnen, der i øjeblikket er synlig på print, internet samt i radio og TV har samlet kostet op imod 800.000 som en kombination af indrykninger og kreativt arbejde.
“Det er en kampagne, der er lagt mærke til mange steder – også indadtil. Vore medarbejdere er meget stolte over, at se deres arbejdsplads eksponereret i en lang række medier, og det medvirker til at øge gejsten og motivationen blandt de ansatte i lufthavnen,“fortæller Rikke Mølgaard.