Norwegian-passagerer kan hjælpe fattige børn

Norwegian-passagerer kan nu ikke kun købe sig til ekstra benplads eller en fast plads på flyet. De kan også give en skærv til fattige børn, når de køber billetter.

Norwegian og UNICEF tager det langvarige samarbejde et skridt videre. Det er nu muligt for flyselskabets kunder at donere penge til UNICEF’s arbejde for børns vilkår, når man bestiller sin næste rejse.

“Norwegian og UNICEF har i flere år haft en række aktiviteter for at indsamle midler til arbejdet for børns vilkår over hele verden. Jeg så selv, hvor generøse vores kunder var, da vi sendte et fuldlastet fly med nødhjælp til Den Centralafrikanske Republik i efteråret. Nu håber vi, at muligheden for at give et lille beløb samtidig med, at man bestiller flybilletter på vores hjemmeside, vil føre til, at endnu flere børn vil få den fremtid, de fortjener,“ siger Norwegians administrerende direktør Bjørn Kjos.

Et lille klik, når billetkøbet afsluttes, er nok. På den måde kan passagererne give et lille beløb til fordel for UNICEF’s arbejde for børns vilkår over hele verden.

Gør en forskel
“Vi ved, at mange ønsker at skabe en bedre fremtid for verdens børn. Gennem denne nye løsning gør Norwegian det endnu lettere for de rejsende at gøre en forskel,“ siger Bernt G. Apeland, som er generalsekretær i UNICEF Norge.

Igennem donationsløsningen kan man vælge, om man vil give 25, 50, 75 eller 100 kroner. 25 kroner er nok til et myggenet, som beskytter nyfødte mod malaria. UNICEF kan vaccinere 45 børn mod polio for 50 kroner, og 100 kroner er nok til 34 energimadpakker – 11 dages ration til et underernæret børn.

Slå kræfter sammen
Løsningen er baseret på IT-selskabets Amadeus’ donationsteknologi.

“Samarbejdet med Norwegian og UNICEF er en del af vores program for samfundsansvar. Vi bidrager gratis med Amadeus-teknologi, som gør det muligt for virksomheder i turistindustrien og humanitære organisationer at slå sine kræfter sammen for at bidrage til en bedre verden. Vi inviterer alle vores partnere til at indgå i lignende samarbejder,“ siger Svend Leirvaag, Vice President Industry Affairs hos Amadeus.

Norwegian og UNICEF har haft et signaturpartnerskab siden 2007. Gennem samarbejdet har Norwegian blandt andet sendt et fly med nødhjælp til Den Centralafrikanske Republik, selskabet har haft indsamlingsaktioner om bord, og de ansatte giver den årlige julegave til UNICEF’s vigtige arbejde. Da Norwegian i 2012 fejrede 10-års jubilæum, gik overskuddet fra jubilæumskoncerten til UNICEF.