Norwegian vil styrke salg gennem rejsebureauerne

I løbet af foråret 2010 kobles lavprisflyselskabet Norwegian på det såkaldte BSP-system, der sikrer en effektiv billettering og afregning af billetter udstedt gennem rejsebureauerne.

Den internationale luftfartsorganisation IATA driver det såkaldte BSP-systrem (Billing and Settlement Plan, der sikrer, at IATA-rejsebureauer overalt i verdenkan udstede flybilletter på vegne af de luftfartsselskaber, der er tilsluttet ordningen.

Nu har Norwegian valgt at indgå aftale om BSP,hvilket vil styrke selskabets muligheder for øget salg i IATA-rejsebureauerne. Det er især forretningsrejserne, der stadig i et stort omfang købes gennem rejsebureauerne.

“Antallet af forretningsrejsende, der vælger Norwegian øges kraftigt. Samarbejdet med Amadeus og BSP indebærer, at vi forbedrer tilbuddet til forretningsmarkedet. Fra foråret vil kunderne oftere få tilbud om billetter med Norwegian gennem rejsebureauerne. Det betyder, at virksomhedernes rejseomkostninger reduceres betydeligt. Samtidig vil rejsebureauernes administration og administrationsomkostninger ved håndteringen af rejser med Norwegian forenkles og reduceres,“ udtaler salgsdirektør i Norwegian, Lars Sande.

Omkring 88 % afalle solgte Norwegian-flybilletter bliver booket via nettet. Den andel vil angiveligt blive reduceret en smule, når rejsebureauerne får forenklet afregningsprincipperne i løbet af foråret.