Nye sæder i alle kort- og mellemdistancefly i Lufthansa Gruppen. (Foto: Lufthansa/PR)

Ny kabineindretning til alle Lufthansa-selskaber

Første A321neo til Lufthansa har fået ny kabineindretning, som skal udrulles til alle fremtidige kort- og mellemdistancefly hos gruppens selskaber.

Den 4. maj fik Lufthansa leveret den første Airbus A321neo, der er blevet døbt med bynavnet Aachen.

Dette fly er blevet sat i kommerciel drift den 23. maj og markerer samtidig en ny epoke hos Lufthansa og de øvrige søsterselskaber i koncernen, henholdsvis SWISS og Austrian Airlines. Kabineindretningen i det nye fly skal nemlig danne model for, hvordan alle fremtidige kort- og mellemdistancefly til gruppens selskaber skal indrettes.

I samarbejde med italienske Geven er der udviklet et helt nyt slimline-sæde, der ifølge Lufthansa skal give en bedre siddekomfort og mere plads til benene. Tidligere havde sæderyggen en hældning på 12 grader i oprejst position, og denne hældning er nu øget til 20 grader. Til gengæld er det ikke længere muligt at slå sædet tilbage, med mindre at man rejser på Business Class, hvor det vil være muligt at opnå en sædehældning på 26 grader.

Udover en forbedret siddekomfort har Lufthansa også installeret et USB-stik i sædet, som man blandt kender fra A320neo-flyene hos SAS, og herudover er der en særlig anordning, hvor passagerne kan montere medbragte iPads og andre tablets under flyvningen.

“Mange tilbagemeldinger fra kunderne er blevet indarbejdet i sædets design. Vi modtog en masse positive tilbagemeldinger om de nye funktioner. Vi er derfor overbeviste om, at det nye sæde og den moderne stemning i kabinen vil forbedre vores gæster komfort,” siger Paul Estoppey, der er produktchef for kabineindretning i Lufthansa Gruppen fly.

Øget fleksibilitet via standardisering
Indretningen i den nye A321neo til Lufthansa er prototypen for de flere end 100 fly i A320neo-serien, der skal leveres til flyselskaberne i Lufthansa Gruppen frem til 2025.

Så hvad enten, der flyves med Lufthansa, SWISS eller Austrian er der via sæder og kabineindretning en klar genkendelighed, og det giver samtidig mulighed for at flytte fly rundt mellem selskaberne uden at skulle bruge tid og penge på tilpasninger.

Herudover oplyser Lufthansa, at standardiseringen af flykabinerne vil give yderligere synergier, når der skal købes nye fly.

Flyet med den nye Lufthansa-kabine har fået registreringen D-AIEA og kunne på den første dag opleves på tyske indenrigsruter til Berlin og Hamborg fra Frankfurt.

 

Relaterede artikler

Nye Business Class-sæder hos Lufthansa

Disse Lufthansa-ruter har Premium Economy

Lufthansa introducerer ny Europa-kabine